wtorek, sierpnia 27, 2019

Wycieczka nr 40 / 2019 Bieszczady i Koncert DODY !

Wycieczka nr 40 / 2019
Bieszczady i Koncert DODY !

Bieszczady – grupa dwóch pasm górskich w łańcuchu Karpat. Pasma Bieszczadów znajdują się między Przełęczą Łupkowską a Przełęczą Wyszkowską. Najwyższy szczyt Bieszczadów to Pikuj zaś na terytorium Polski – Tarnica. Dzielą się na: Bieszczady Zachodnie Bieszczady Wschodnie

Hej Moje Słoneczka Kochane !

Dziś przychodzę do Was z postem z ostatniego szalonego weekendu ;-) Tak po trochu Wam napiszę co i jak bo był naprawdę super i mega dużo się działo ...I bym opisywała go z dwa dni ;-)

W sumie zrobiliśmy ponad 400 km i wydaliśmy ponad około 300 zł  plus 150 zł na paliwo więc 450 zł w dwa dni poszło ...No ale cóż na przyjemności się płaci ;)

No ale to był mega szalony weekend .Zaczęliśmy naszą wizytę od zakupów w bieszczadzkim sklepie gdzie mąż zakupił chleb za
UWAGA 14 zł,nalewkę z ziół za 35 zł oraz piwo za 13 zł.

Potem pojechaliśmy na naszą kochaną kolejkę bieszczadzką leśną.

Bieszczadzka Kolejka Leśna – kolej wąskotorowa w Bieszczadach o szerokości toru 750 mm, będąca najwyżej położoną linią wąskotorową w Polsce. Powstała pod koniec XIX wieku jako kolej Nowy Łupków – Cisna, eksploatowana była gospodarczo do 1994 roku do transportu drewna i przewozu osób.

Była to nasza 3 wizyta .Wstęp na teren 2 zł od osoby
( uwaga na tych parking-owców bo oszukują z
wydaniem reszty lepiej mieć drobne )

Dodatkowo był festiwal filmów podkarpackich

Mąż znajd zupę za 10 zł.Zakupiliśmy też 2 smakowe chałwy jedna za 3,40 druga za 5 zł oraz pesto z niedźwiedzim czosnkiem za 15 zł.

Ja poszła kupić bilety .25 zł za osobę tam i z powrotem. Mamy dwie trasy do wyboru.Byliśmy w obu ale znów wybraliśmy miejsce gdzie fajniej idzie kolejka ( chodzi o krajobrazy )Pojechaliśmy do Balnicy .
O 12 pociągiem ( kolejką ) a wróciliśmy późniejszym kursem gdyż 30 min przerwy tam nam nie wystarcza.

Oczywiście pyszna kanapka musiała być plus piwko
( swoje gdyż koncesja w sklepiku się skończyła )

Poszliśmy do Leśniczówki gdzie gość ma WILKA zamiast psa tzn 80 % wilka 20 psa .Ale Luna już staruszka a że było mega gorąco to biedna się chowała w cieniu i w tym roku jej nie widziałam ;-( Maż zakupił u właściciela wilka naszywki na ciuchy jedną za 8 zł drugą za 12 zł.

Potem poszliśmy na granice Państwa POLSKA - SŁOWACJA i poszliśmy się przejeść lasem wyznaczonym szlakiem.

Balnica – osada w Polsce położona w województwie podkarpackim, w powiecie sanockim, w gminie Komańcza. Miejscowość w rejestrze TERYT figuruje jako osada. W latach 1975–1998 miejscowość administracyjnie należała do województwa krośnieńskiego.

Jak wróciliśmy z Balnicy na peron to była afera bo pewna Pani spuściła swój samochód z ręcznego i się stoczył na dół..Zatrzymał się na siatce.Miała dużo szczęścia że siatka przetrzymała auto gdyż poniżej była rzeka.

Po powrocie z Balnicy pojechaliśmy do Polańczyka na zapiekanki,piwo,kawę.

Polańczyk – wieś wczasowo-uzdrowiskowa w Polsce położona w województwie podkarpackim, w powiecie leskim, w gminie Solina. Od 30 grudnia 1999 Polańczyk jest siedzibą władz gminy Solina. Położony na zachodnim brzegu Jeziora Solińskiego.

W Polańczyku też był Festiwal Karpackich Filmów i było spotkanie z reżyserem serialu #WATACHA ( kochamy ten serial ) Mieli też być aktorzy ale był błąd w programie i aktorzy byli w Niedziele o 15 ..
Reżyser super.Fajnie opowiadał o serialu i 3 sezonie.

Potem poszliśmy na kino plenerowe. A następnie na dyskotekę do baru #zakapiorek ...Koło 2 w nocy poszliśmy spać :)

Niedziela :

Koło godziny 8 pojechaliśmy do miejscowości DUSZATYN na słynne jeziorka Duszatyńskie. Kocham #Karpaty

Jezioro mniejsze zrobiło na mnie wow a większe łał :-) Oba polecam :)

Ciśniańsko-Wetliński Park Krajobrazowy – park krajobrazowy położony w Bieszczadach Zachodnich, na zachód od Bieszczadzkiego Parku Narodowego i Parku Krajobrazowego Doliny Sanu. Wraz z nimi wchodzi w skład Międzynarodowego Rezerwatu Biosfery „Karpaty Wschodnie”.
 Ciśniańsko-Wetliński Park Krajobrazowy stanowi otulinę Bieszczadzkiego Parku Narodowego od strony zachodniej
Park utworzono w 1992. Zajmuje obecnie obszar o powierzchni 51 461 ha
 (wcześniej podawano wartość 51 013,75 ha) i zalesieniu 83%.
Najwyższe szczyty w parku sięgają prawie 1200 m n.p.m. i charakteryzuje je piętrowy układ roślinności górskiej. Znajdują się w nim dwa rezerwaty cisów
Występują m.in. niedźwiedziewilkirysie i żbiki.

Jeziorka Duszatyńskie – nazwa dwóch, w przeszłości trzech, jezior osuwiskowych znajdujących się na zachodnich zboczach Chryszczatej w pobliżu wsi Duszatyn, jedna z większych osobliwości przyrodniczych Bieszczadów.

Droga jest przyjemna.Trochu pod górkę ale w środku lasu a dokładnie to nawet w rezerwacie się chodzi.U góry witają nas piękne jeziorka ! Robią mega wrażenie !

( testowałam naklejki na telefon z miejscem gdzie jestem to jeszcze z błędem mi zrobiło przez brak zasięgu ;/ no ale cóż tak to jest jak wiecznie są aktualizacje do mojego telefonu )

Potem pojechaliśmy do Dębicy a dokładnie do Straszęcina.Po drodze pojechaliśmy do Jasła do Restauracji gdzie dawniej podawali dobre jedzenie.Teraz niestety się po psuli do tego serwują WŁOSY w pierogach.Nie polecamy knajpy .Na szczęście po 1 pierogu się zorientowałam że na pierogu jest włos oczywiście o tym głośno powiedziałam.I nie doliczyła mi tego kelnerka do rachunku bo jej powiedziałam że jak doliczy to nie zapłacę w ogóle rachunku.Nawet słowa przepraszam nie usłyszałam..No cóż....A barszcz woda...Kiedyś było pyszne jedzenie jak małżeństwo to prowadziło.Potem z każdą wizytą było gorzej aż do dziś...Dziś to już mega przesada ...

Zajazd Pod Studzienką

Na godzinę 18 byliśmy w Straszęcinie.

Najpierw wystąpił Kabaret #TRUTEŃ

Potem jakieś 4 siostry miejscowe a o 20 wystąpiła #DODA .
Jestem jej fanką od dziecka ! Tzn od 2000 roku.Było to moje 7 spotkanie z Dorotą z czego 6 muzyczne (1 było podpisywanie płyt w Gdańsku w 2017 - to było moje pierwsze z nią spotkanie a więc czekałam aż 17 lat na tą chwilę ) Marzenia się spełniają :)

Potem kolacją i na godzinie 24 byliśmy w domu.Także jak wyjechaliśmy w sobotę o 6 rano to wróciliśmy o 24 w Niedzielę.Mega super weekend.Mega dużo km zrobionych pieczo,km autem i kasy poszło ...
Ale warto było.W sumie to nasze zakończenie Wakacji 2019 :)

A jak u Was z zakończeniem wakacji ?