niedziela, sierpnia 25, 2019

Ogórki w zalewie musztardowej

Ogórki w zalewie musztardowej







Hej Moje Słoneczka Kochane !

Dziś przychodzę do Was z przepisem na ogórki w zalewie musztardowej.

Wiecie że to moje pierwsze jakie kol wiek przetwory ? 

Mam 29 lat i nigdy nic nie robiłam takiego.Oprócz mrożonych owoców to tyle.




Ale stwierdziłam że najwyższy czas coś zmienić.
I za poradą dziewczyn na IG zrobiłam pierwsze 3 słoiczki ok 250 ml ....





I po ponad 3 tygodniach otwarłam 1 słoik żeby sprawdzić czy wyszły ! 

I tak wyszły ! Także mam zamiar zrobić ok 10 słoiczków na zimę. 
Nie robię więcej gdyż mieszkam w bloku a moja piwnica to 2 na 2 i jest cała zapchana.Małe mieszkanie i dużo rzeczy trzymam w piwnicy nie potrzebnych w domu.Dlatego też robię mało i będę je trzymać w domu.




A to mój przepis : 

Ogórki 1 kg drobnych małych ładnych twardych
 ( myjemy,obieramy,kroimy na słupki )

Potrzebujemy też :

Woda 1 litr 
1 szklanka octu 10 %
1,5 szklanki cukru 
3 łyżki soli 
1 opakowanie musztardy 
2 łyżki miodu 


Te wszystkie składniki gotujemy razem ok 5 min aż się rozpuści musztarda
( ja użyłam z całymi gorczycami musztardę oraz 2 łyżki zwykłej ) 

Dodatki : Pieprz ziarna,ziele angielskie,liście laurowe,gorczyca w całości 

Do słoików dajemy kilka ziarenek gorczycy,pieprzu,kolendry oraz liścia laurowego dodajemy ściśnięte pokrojone ogórki zalewamy ciepłą marynatą.Zakręcamy 




Wszystko pasteryzujemy około 10 minut. Słoiczki ustawiamy do góry nogami i zostawiamy tak do ostygnięcia.

Gotowe :) Można jeść po 3 tygodniach albo zostawić na zimę ;)



Mi z tego przepisu wyszły.Jest to przepis mojej babci ! 
Pamiętajcie że czym więcej słoików  do robienia tym większa ilość ma być marynaty :)

Smacznego ! 

A może Wy macie jakieś fajne przepisy ?
 Podzielcie się :) Chętnie spróbuje ;)

Pozdrawiam ! 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz