poniedziałek, marca 20, 2017

Sobotni wypadł do Czorsztyna / Niedzicy :)

Czorsztyn – wieś w Polsce położona w województwie małopolskim, w powiecie nowotarskim, w gminie Czorsztyn. Położona jest na wschodnim skraju Kotliny Orawsko-Nowotarskiej, na pograniczu Pienin i Gorców nad Zbiornikiem Czorsztyńskim. Obecny Czorsztyn był do momentu powstania zbiornika retencyjnego znany jako Czorsztyn Nadzamcze. Sama wieś Czorsztyn mieściła się u podnóża Zamku Czorsztyńskiego. Część Czorsztyna mieszcząca m.in. siedzibę władz gminy Czorsztyn, znajdowała się w bezpośrednim sąsiedztwie skrzyżowania znajdującego się ok. 1,5 km od wsi Czorsztyn, w kierunku Nowego Targu.
Miejscowość turystyczna i wypoczynkowa z rozwiniętą infrastrukturą turystycznąbaza noclegowaprzystań statków spacerowych, znakowany szlak turystyczny.




Niedzica (słow. Nedeca, węg. Nedecz / niem. Netzdorf / Nisitz), wieś w Polsce położona w województwie małopolskim, w powiecie nowotarskim, w gminie Łapsze Niżne. Miejscowość położona jest u pd.-wsch. podnóży góry Cisówki (777 m) i Hombarku (743 m) – szczytów Pienin Spiskich.
W latach 1975–1998 miejscowość administracyjnie należała do województwa nowosądeckiego.

Graniczy z Czorsztynem, Starą Wsią, Łapszami NiżnymiNiedzicą-Zamkiem i Kacwinem.
W jej okolicach znajduje się zapora wodna i Zalew Czorsztyński .



Hej Moje słoneczka kochane :* 

Te które śledzą mnie na insta wiedzą że w weekend byłam po za domem i zwiedzałam góry ;)

W miejscowościach Czorsztyn/Niedzica miałam okazję być parę razy za dziecka  oraz 2 może 3 razy w późniejszym dorosłym życiu ;)

Ale z moim mężem byliśmy tam razem po raz pierwszy i na pewno nie ostatni ;)

Ale może zacznijmy od początku :) 

Wstaliśmy rano w sobotę za oknem kratka ( deszcz słońce wiatr itp) 
Ale że mieliśmy weekend wolny to szkoda było go przesiedzieć w domu tym bardziej gdzie szykuje się bardzo ciężki tydzień w pracy ...

Więc umyłam się wymalowałam i heja w drogę ;)
 Tylko że na zegarku była już godzina 10 ;p nie mieliśmy pomysłu więc szyki rzut okiem na mapę i obraliśmy kierunek Niedzica ..

Ok 130 km w jedną stronę ;)

 Po drodze mój mąż zakupił mi miód z terenów leśnych za 40 zł ..
Przepyszny miód :)


 Oprócz tego jak nigdy testowałam po drodze 4 różne piwa ;) 
Ogólnie jestem osobą nie pijącą ale od czasu do czasu lubie się napić coś dobrego ;)






Koło godziny 13 byliśmy na miejscu.Najpierw poszliśmy do Zamku na Czorsztyn ( 5 zł od osoby bilet wstępu ) 








Ale tu to nie ma za bardzo co zwiedzać :) Ale są za to piękne widoki ;)



PO zwiedzaniu zamku ,udaliśmy się na zamek w Niedzicy ( tam zwiedzanie do godziny 16 ) załapaliśmy się na końcówkę więc nawet biletu my nie kupili .Zaczęło padać i być zimno więc odpuściliśmy sobie zaporę i zejście do jeziora ;( 








Obraliśmy kierunek Zakopane ale po drodze wstąpiliśmy do Łącka do zajazdu na obiad ( dużo pozytywnych komentarzy ) 


Jedzenie dobre w fajnej cenie plus wypiłam mały kubeczek grzańca :) Bardzo dobry :) 







Potem odwiedziliśmy zakopane a tam śnieg i zimno ;( 
Pochodziliśmy po Krupówkach i w nocy wróciliśmy do domu ;)



A Wy znacie zwiedzacie zamki ??
I jak Wam minął weekend ?? 

Buziaki :* 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz