niedziela, kwietnia 26, 2020

Bieszczadzki Park Narodowy / Pieniński Park Narodowy / Magurski Park Narodowy - 3 dni zwiedzania ;)

Bieszczadzki Park Narodowy / Pieniński Park Narodowy / Magurski Park Narodowy 







Hej Moje Robaczki

Przychodzę dziś do Was z małym postem wycieczkowym. 3 wycieczki w jedne post wrzucę bo czasu na wszystko brak. Także to będzie bardzo króciutki post.
Zdjęć nie wrzucę bo mam zgrane na laptopa a piszę do Was z telefonu..
Ale zapraszam do mnie na IG tam jest dużo zdjęć :) 
Będzie króciutko bo co Wam mam napisać jak się chodzi po lesie czy górach ? 
Atrakcje inne zamknięte,restauracje też,pamiątek też człowiek nie kupił . 
Ale może moim postem pokaże kawałek naszej pięknej Polski :) 

W środę miałam urodziny, we czwartek czwarta rocznicę ślubu w planach miało być Zakopane i Piwne Spa, ale zaraza nam wszystko zabrała. Na moje szczęście odwołali zakaz przemieszczania się więc postanowiliśmy to z mężem wykorzystać. 
Na urodziny dostałam 450 zł na wykorzystanie na " siebie" ale ze sklepami jest tak jest więc na razie wydałam 50 zł na torebkę i 70 na spodnie.Kupiłam też dziś na naszej Tarnowskiej Kapłanów-ce spodnie za 25 zł i pościel za 35 zł ze słodkim motywem wiewiórki ;) Od męża dodatkowo dostałam ( czekam jak dojdzie) gofrownice. Więc jak macie jakieś fajne, sprawdzone przepisy na pyszne gofry to możecie mi podsyłać. 
Ja mężowi prezent zrobię jak to wszystko się skończy bo nawet nie ma odpowiedniego sklepu żeby mu coś kupić. 

W środę Pojechaliśmy w nasze kochane Bieszczady. Zatankowaliśmy auto za 200 zł i w drogę. Niestety w Bieszczadach prawie wszystko zamknięte więc nie szaleliśmy. Odkryliśmy kilka fajny nowych miejsc. Totalnej dzikie Bieszczady. 

Bieszczadzki Park Narodowy – jeden z 23 polskich parków narodowych położony w Bieszczadach Zachodnich. Utworzony w 1973 roku. W 1992 roku stał się częścią Międzynarodowego Rezerwatu Biosfery „Karpaty Wschodnie”.

Oczywiście byłam w mojej ukochanej Stadniny Koni. Na obiad poszła pizza kupiona w Cisnej na wynos. Staramy się wspierać lokale gastronomiczne w tych ciężkich dla nas wszystkich czasach. 
Kupiliśmy też jakieś przekąski i piwko bieszczadzkie.Do domu wróciliśmy koło 22.

Czwartek wybraliśmy się do Szczawnicy a dokładnie do Rezerwatu białej wody. 

Rezerwat przyrody Biała Woda – krajobrazowy rezerwat przyrody w województwie małopolskim, w gminie Szczawnica. Znajduje się na terenie Białej Wody stanowiącej obecnie część miejscowości Jaworki, w Pieninach – w ich części zwanej Małymi Pieninami.


Pieniny i pieniński Park narodowy jest piękny na wiosnę. Rezerwat super. 
Udało na się zakupić oscypki no dokładnie serki. 

Pieniński Park Narodowy zajmuje najcenniejsze pod względem krajobrazowym i przyrodniczym obszary Pienin Właściwych: Masyw Trzech Koron, Pieniny Czorsztyńskie, Pieninki, Pieniński Przełom Dunajca. Z Pienin Spiskich włączone zostały w obszar parku tylko Zielone Skałki.

Piątek Pojechaliśmy do Magurskiego Parku Narodowego. To dopiero jest odludzie. Piękny duży park. Dużo dzikich zwierzęta. Widzieliśmy małe liski z matką, żmije biała z czarnym zygzakiem ( rzadko spotykana) 
Też przekąski my w sklepie kupowali. 

Magurski Park Narodowy – jeden z 23 parków narodowych na terenie Polski, utworzony w 1995 roku. Park leży na granicy województw małopolskiego i podkarpackiego w samym sercu Beskidu Niskiego. Swoim zasięgiem obejmuje górne dorzecze Wisłoki oraz pasmo Magury Wątkowskiej.


W sumie to był mega intensywny czas. 3 dni i 3 różne parki narodowe. 
Wydanych wraz z paliwem około 500 zł, przejechanych 900 km. 
Także jak widać aktywnie zresztą jak zawsze. 

A Wy Lubicie Parki Narodowe? 

Wrzucam Wam fotkę wszystkich parków narodowych jakie są w Polsce. 
Te w kółeczku to są parki w jakich mieliśmy okazję już być. Jak widać większość zaliczona. Te po niżej polski jest nam łatwiej odwiedzać bo mamy blisko.
Reszta była odwiedzana podczas wakacji ;) Więc na blogu na pewno są wpisy związane z wakacjami i tym co robiliśmy danego dnia :) 



Teraz dużo pracy.. Bo u mnie się dzieje, oj dzieje. Majówka pod znakiem zapytania.. 
A Wy wybraliście się gdzieś po ściągnięciu zakazu? 

Jak widać mały, szybki post. Ale dopiero co z pracy wróciłam, idę gotować, sprzątać.. 

Pozdrawiam Was serdecznie!! 

1 komentarz: