sobota, listopada 02, 2019

Wąwóz Homole / Szczawnica - Wycieczka nr 48 / 2019

Hej Moje Robaczki :)

Dziś przychodzę do Was z małym wpisem na temat czwartkowej wycieczki ;) Wycieczki nr 48 / 2019...Ja nie wiem skąd tyle wyjazdów...Ale ten czas leci..Dopiero był Styczeń już Listopad..Zaraz Sylwester i Nowy Rok...Ciesze się że umiem wykorzystać każdą wolną chwilę na przyjemności. Życie jest za krótkie ..

Trzeba z niego korzystać...Teraz już pas będzie z wycieczkami,może jeszcze jedna albo dwie.....Jest takie zimno że najlepiej poszłabym spać jak niedźwiedź i wstałabym w kwietniu ;)
Nie znoszę zimy,zimna,śniegu,mrozu..Wrrr ..
Ale dobra przejdźmy do tematu dzisiejszego posta :-)

Czwartek / piątek mieliśmy wolne z mężem,więc wyskoczyliśmy we czwartek na 1 dzień w góry :) Tym razem pojechaliśmy w Pieniny ;)

Pieniny – pasmo górskie w łańcuchu Karpat, położone w południowej Polsce i północnej Słowacji, będące najwyższą częścią długiego, porozdzielanego pasa skałek wapiennych

Wysokość n.p.m.1 050 m
Pasmo nadrzędneBeskidy Zachodnie
KrajPolska
GóryTrzy Korony
RegionymałopolskieKraj preszowski
PrzełęczePrzełęcz SzopkaPrzełęcz OsicePrzełęcz Trzy KopceLimierzSańba

O godzinie 6 wyjechaliśmy w kierunku Szczawnicy a dokładnie miejscowości Jaworki gdzie jest słynny Wąwóz Homole.
Najpierw zatankowaliśmy auto za prawie 200 zł ( pusty bak był ) plus hod dogi kawa i sok.W sumie wyszło 224 zł.Jechaliśmy bardzo pomału gdyż na drogach multum policji - akcja znicz.

Koło godziny 9 byliśmy na miejscu ( Do Szczawnicy mały ok 120 km w jedną stronę ale wszędzie remonty na drogach szczególnie w Nowym Sączu,korki,policja) więc dość długo się jechało.

Najpierw zatrzymaliśmy się w pijalni.Mąż zakupił sobie dwa szampony
 ( leczniczy dla niego a drugi jak się okazało wziął dla mnie ) za szampony wyszło 42 zł plus 2 butelki wody leczniczej po 1,50 jedna więc w sumie 45 zł.

Potem pojechaliśmy na Wąwóz Homole.

Rezerwat przyrody „Wąwóz Homole” – krajobrazowy rezerwat przyrody obejmujący skalny wąwóz Homole oraz Czajakową Skałę i boczną część dolinki Koniowskiego Potoku w Małych Pieninach. Założony w 1963 rezerwat ma powierzchnię 58,64 ha i położony jest na obszarze wsi Jaworki w gminie Szczawnica, w powiecie nowotarskim.

Zaparkowaliśmy pod jednym z domków ( 10 zł cały dzień ) i poszliśmy do Rezerwatu.Wstęp wolny
( bo jest już poza sezonem ) mieliśmy iść tylko kawałek ale tak nam się spodobało że szliśmy,szliśmy aż doszliśmy na najwyższy szczyt w Pieninach Małych ( bo Pieniny są podzielone np w Pieninach środkowych najwyższym szczytem są 3 Korony ) Wysoka tak się nazywa najwyższy szczyt w Wąwóz Homole ma 1050 m m.n.p.m .

Szczyt Wysoka, znany także pod nazwą Wysokie Skałki, to najwyższy szczyt w Małych Pieninach, mający 1050 m. n.p.m. Gdybyśmy jednak zapytali wielu z Was, który szczyt w Pieninach jest najwyższy, śmiało odpowiedzielibyście że Trzy Korony. Góra Wysoka leżącą nad Jaworkami, i  jest wyższa od Trzech Koron o 68 m. n.p.m.!

Piękne widoki z góry.Na górę można też się dostać kolejką linowa ( krzesełkową - dwu osobową ) Cena to chyba 14 zł za góra - dół...Ale powiem Wam że lepiej iść na piechotę przez Wąwóz Homole.Coś cudownego i nie czujesz że idziesz pod górkę...Może dlatego że są tam schody porobione ? Nie wiem,ale wiem że warto.Na górze w okresie letnim można kupić oscypki,w zimie pojeździć na nartach.Na górze zakupiliśmy 2 monety,magnes,kawę,wino grzane,2 hamburgery za to wyszło : 51 zł....Jedzenie nie dobre .Kawa jak kawa ok.Wino grzane pycha.Ich regionalne.

Wysokość Wysokich Skałek 1050 m. n.p.m. sprawia, że szczyt ten staje się najwyższym szczytem całych Pienin oraz Pienińskiego Pasa Skałkowego. Wysokie Skałki były niegdyś nazywane Kiczerą, ponieważ tuż pod szczytem znajduje się trawiasty i bardzo rozległy obszar – Połonina Kiczera. Inną nazwą dla góry Wysokiej w Pieninach była nazwa Pamiarky – najprawdopodobniej wzięto ją od wieży triangulacyjnej, która kiedyś znajdowała się na szczycie.

Następnie zeszliśmy na dół ( kolejka chyba miała jakiś przegląd albo coś w każdym razie nie chodziła ) Na dole spotkaliśmy dwa małe kotki chude jak patyk....Poszliśmy do sklepu po 2 opakowania karmy dla kotków,jeden pasztet dla psa.Piwko i napój wyszło w sumie 13,40 zł.
Nakarmiliśmy te kotki,psa plus jeszcze mamę kotkę.Niby koty do kogoś należą ...ale taka tam biedna w tych Jaworkach że aż serce się kraja...Dlatego my jak mamy taką możliwość zawszę coś kupujemy i karmimy te zwierzaki...Szczególnie teraz w takim okresie....

Potem pojechaliśmy do Szczawnicy ( w Szczawnicy spędzałam za młodu wakacje,potem byłam ze 100 raz a w wąwóz Homole byłam po raz pierwszy wow a to tylko 10 km dalej niż Szczawnica )

Szczawnica – miasto uzdrowiskowe w województwie małopolskim, w powiecie nowotarskim, siedziba władz gminy miejsko-wiejskiej Szczawnica. Położone na pograniczu Beskidów Zachodnich i Pienin, nad potokiem Grajcarkiem.

Tam poszliśmy na spacer.Kupiliśmy piwko regionalne,koffole ( cola Słowacka - oczywiście z mega przebitką ) oraz picie dla męża.Wyszło ponad 15 zł....
Koło 15;30 wyjechaliśmy do domku...Potem zakupy w Kauflandzie i do domku :)

Także tak minął nam czwartek :) Weekend pracujący.Dziś  ja w pracy ,
 a mąż od 12 do 20..Jutro mąż pracuje,ja mam wolne..

Posumowanie : Paliwo,jedzenie,pamiątki,szampony,alkohol w sumie : 313 zł ( plus minus ale pamiętajcie że paliwo prawie 200 zł ) Km zrobiliśmy około 280 km.

A jak Wasz weekend ?
Buziaki !

P.S - Mam jakiś problem z dodaniem zdjęć więc tylko kilka ogarnęłam w programie i Wam wrzucam...Zapraszam na IG tam też są fotki..Chyba coś mi laptop się psuje...Ma ktoś jakiś pomysł co to za błąd ?
A pomyśleć że w Liceum człowiek miał 5 z informatyki  haha :)
Dlatego macie tylko kilka zdjęć posklejanych .....