czwartek, października 24, 2019

Szalona Niedziela z Męże,Basią i Mariusem :)

Szalona Niedziela z Męże,Basią i Mariusem :) 

Wycieczka nr 47 / 2019 

Jaśkowy Sad 
Zamek w Czchowie
Zapora w Rożnowie
Gródek nad Dunajcem
Góra Świętego Marcina ( Tarnów ) 
Lotki,bilard - Tarnów







Hej Moje Słodkie Robaczki :)

Dziś przychodzę do Was z krótkim  postem jak spędziłam niedziele z najlepszą przyjaciółką,mężem i obcokrajowcem Mariusem :) W niedziele po roku nie obecności przyjechała do Tarnowa na 5 dni moja kochana przyjaciółka Basia ze swoim przyjacielem który jest pół Rosjaninem i pół Rumunem mieszkającym x lat w Hiszpanii a od 3 lat w Niemczech.
Niestety Marius nie mówi po polsku ani po rosyjsku ( mój mąż zna rosyjski ) ani po angielsku..Więc było barrdzzooo wesoło ;) Rozmawialiśmy w językach : polski,niemiecki ( nie znamy - tłumaczyła Basia  choć ona jeszcze się uczy Niemieckiego i Hiszpańskiego na raz ) hiszpański,rumuński,angielki :) Ale powiem Wam dogadaliśmy się :) Przy tym było mega dużo śmiechu.
Dobrze że jest jeszcze język migowy ;) 

Zacznijmy od początku ;) O 11 wyjechaliśmy na wycieczkę :) 
Kierunek GRÓDEK NAD DUNAJCEM...

Ale w naszym przypadku nigdy nic nie jest wiadome więc ..Najpierw wylądowaliśmy w Jaśko-wym Sadzie ( była to moja 3 wizyta ) I powiem Wam że z cenami popłynęli. 10 zł za wejście od osoby plus 7 zł za karmę wielkości 1 tartej marchewki ? No nie ładnie.Kawa między 6 a 12 zł...A kawałek sernika 10 zł.Miejsce jest super ale ceny chore.Alpaki słodziaki ! Kochane,cudowne,dają nawet buziaki ale jednak ceny są mega duże.Tym bardziej gdzie po 30 min w sumie nie masz tam co robić jak nie masz jedzenia dla Alpak...








Następnie pojechaliśmy na Zamek do Czchowa. 
Uwielbiamy z mężem to miejsce :) 






Zamek w Czchowie – ruiny zamku w Czchowie na wzgórzu zwanym Baszta nad Dunajcem w powiecie brzeskim w województwie małopolskim. Zamek królewski położony był w drugiej połowie XVI wieku w powiecie sądeckim województwa krakowskiego



Potem była Zapora w Rożnowie ;-) 

Elektrownia Rożnów – zbudowana w latach 1935–1941 zapora i elektrownia wodna na Dunajcu w miejscowości Rożnów.






Ale tam jakość szybko nam poszło zwiedzanie i pojechaliśmy do Gródka nad Dunajcem :) Na obiad :) Ja naleśniki,mój pierogi,Basia też pierogi a Marius jadł ziemniaki z karkówką w sosie.Do tego 3 piwka i kawka dla mojego.Cena w sumie wyszło aż 93 zł...



Gródek nad Dunajcem – gmina wiejska w województwie małopolskim, w powiecie nowosądeckim. W latach 1975–1998 gmina położona była w województwie nowosądeckim. Siedzibą gminy jest Gródek nad Dunajcem.



A następnie pojechaliśmy na Górę Świętego Marcina .Na nasze Tarnowskie ruiny zamku.Gdzie Baśka zdobywała Zamek :)
 Niczym rycerz na białym koniu ;) 




Góra Świętego Marcina (384 m n.p.m.) – wzgórze położone na południowy wschód od centrum Tarnowa, częściowo w jego granicach administracyjnych. Stanowi północną krawędź progu 

Nazwa góry (popularnie nazywanej Marcinką) pochodzi od zabytkowego kościoła św. Marcina w obecnej wsi Zawada, będącego najstarszą świątynią parafialną Tarnowa i jego najbliższych okolic. Góra św. Marcina leży w zlewni rzeki Białej, ostro załamując się nad jej doliną. Jej północny stok znajduje się w granicach administracyjnych Tarnowa, szczyt i łagodnie opadający stok południowy zajmują zabudowania Zawady. W pobliżu szczytu wzgórza niedaleko kościoła znajduje się nadajnik naziemny, należący do operatora EmiTel.

Potem na lotki i bilard.Gdzie nasza ekipa jeszcze się powiększyła o mojego brata Maksa oraz Marka ( syna mojego męża )







Koło 22 byliśmy w domu,Gdyż brat na 6 do pracy,ja na 9 a 
mój mąż na 13...

W każdym razie było mega ! Mega dzień ..

Kasy w sumie poszło ok 300 zł tak myślę,raz ja płaciłam,raz Basia i nie rozliczałyśmy się ale....poszło kasy multum..Paliwo,jedzenie,piwo,lotki,bilard,alpaki ;)

Powiem tylko tyle że WARTO było.Bo widziałyśmy się po roku ...
I było warto szaleć :-)

Wczoraj była na obiedzie u mnie :) 
I na dniach wyjeżdża...Tym razem do Rumunii do rodziny Mariusa :) 
A potem wraca do siebie do Niemiec...Oby ten rok szybko minął :)
I znów ją dopiero za rok zobaczę ;( Buuu

A Wy co robicie ze swoimi przyjaciółkami ? Ile lat się znacie ?
 My z Basią ok 27 lat ;) Od dziecka..Jeden blok,przedszkole,szkoła itp 


Buziaki ! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz