piątek, października 04, 2019

Środowa Wycieczka do ENERGYLANDII - Dziękuje Góralki Polska ;-)

Środowa Wycieczka do ENERGYLANDII - Dziękuje Góralki Polska ;-)

Powrót po ponad 3 latach ;) Co się zmieniło ? Zapraszam na post ;)






Hej Moje Słoneczka ! 

Jak wiecie udało mi się wygrać podwójne zaproszenie do Energylandii w konkursie Góralki Polska ( konkurs trwa do Grudnia warto wziąć udział - info na IG Góralków )

Energylandia – rodzinny park rozrywki położony w Zatorze, otwarty 14 lipca 2014 roku, i zarazem największy park rozrywki w Polsce.

Byłam w Energylandii  14.05.2016 czyli ponad 3 lata temu.Byliśmy wtedy w 4 osoby i moje uczucia do tego parku rozrywki były średnie.Jak teraz to wygląda ?
 Zaraz Wam napiszę .
Jeżeli ktoś ma ochotę na czytanie posta z 2016 to zapraszam tu ---- > 




Mamy teraz z mężem urlop do 15.10 więc postanowiliśmy to wykorzystać i w środę wybraliśmy się do Zatoru do Parku Rozrywki.

Wyjechaliśmy koło godziny 7 rano na 10 byliśmy na miejscu.Parking płatny 5 zł  
( czyli nic się nie zmieniło ) Wejście kosztuje 129 zł za cały dzień za jedną osobę 
( bilet cały )

Że było to w tygodniu,do tego pogoda średnia ( ciepło ale zachmurzenie ) to było bardzo mało osób więc nie było kolejek ani przy bramkach wejściowych ani do atrakcji.

Swoją przygodę zaczęliśmy od zakupienia opaski na szafki .Cena opaski 5 zł
 ( wzięliśmy  1 opaskę bo szafki duże ) I tu plus na zmiany.Przy prawie każdej atrakcji są szafki dajemy kod z opaski otwiera nam się szafka zostawiamy rzeczy idziemy na atrakcję ( dawniej były szafki tylko na przodzie parku gdzie każde otwarcie to koszt był 2 zł ) Także tu mega plus za zmiany.Następnie poszliśmy na #HIPERION to była pierwsza atrakcja jaką my zaliczyli ;) Mega mega mega zajebista atrakcja ! Kurwa polecam ! Tylko dojście do niego to masakra...Kilka pięter,kręte drogi no ale warto ;) Ja mam mega lęk wysokości więc dla mnie to było mega ekstra przeżycie.
Przeżyłam i jestem z mega siebie dumna.Mąż zakupił mi zdjęcie ( 15 zł foto ). 




Hyperion – stalowa kolejka górska typu hyper coaster firmy Intamin w parku rozrywki Energylandia w Polsce. Przy wysokości 77 m, pierwszym spadku 82 m (do podziemnego tunelu) pod kątem 85° i prędkości 142 km/h jest drugą najwyższą i drugą najszybszą kolejką górską Europy (po kolejce Red Force) a także dziesiątą najszybszą i ósmą kolejką górską na świecie pod względem wysokości pierwszego spadku. Najwyższa kolejka górska Europy z klasycznym wyciągiem łańcuchowym





Potem chodziliśmy na wszystkie atrakcje po drodze. Energuś,Dragon czy Mayan już był w Maju 2016 zaliczony więc w tym roku to były takie rekreacyjne urządzenia :) 
Bez emocji ;) Potem poszliśmy na Zadrę na największy drewniany rollercoaster na świecie...To dopiero są emocje ( oczywiście droga do niego to jakieś 15 min krętymi drogami ale warto ) Bałam się jak cholera ( lęk wysokości i te spady w linii prostej ) 
ale dałam radę :) Patrzcie na to zdjęcie jak mnie pogrubiło..Wiecie wysokość,wiatr,ciśnienie....No masakra.



Zadra – najwyższa i najszybsza na świecie hybrydowa (stalowo-drewniana) kolejka górska typu hyper coaster otwarta 22 sierpnia 2019 roku w parku rozrywki Energylandia w Polsce, zbudowana przez amerykańskie przedsiębiorstwo Rocky Mountain Construction przy współpracy z europejskim przedstawicielem firmy – Vekomą. Pierwszy egzemplarz modelu I-Box zbudowany od podstaw, niebędący modernizacją starej drewnianej kolejki górskiej








Oczywiście zdjęcie musi być ( też 15 zł ) Potem poszliśmy na Formułę  1 .Tak mi się spodobało że byłam 3 razy i za 3 razem mąż mi zakupił kolejne zdjęcie ( ja już niechałam bo kasa szła jak woda ale że byłam sama - mąż chciał odpocząć ) 
to mi zrobił niespodziankę i kupił jak ja schodziłam z kolejki.






Formuła – stalowa kolejka górska otwarta w czerwcu 2016 roku w parku rozrywki Energylandia w Zatorze. Prototypowy egzemplarz nowej generacji roller coasterów produkcji firmy Vekoma, wyposażony w nowy model pociągów. Jest jednym z dwóch identycznych egzemplarzy – drugi znajduje się w Chinach, w parku Fantawild Zhongmu.



Potem były inne atrakcje jak np autka czy też " młoty " .
Wieża widokowa,boomerang itp ;) Jest co robić :) 














Między czasie zaczęło kropić więc poszliśmy na obiad.I tu znów minus...Ceny chore i jedzenie nie dobre....Czyli minus jak ponad 3 lata temu.Ohydne pierogi za 8 sztuk aż 18 zł...Kawa mała aż 10 zł...Do tego piwo 10 zł...Potem poszliśmy jeszcze na lody ( 8 zł za loda x 2 czyli 16 zł ) Także kuchnia jaka była beznadziejna taka jest.






Nie będę Wam opisywać każdej atrakcji bo zajęło by mi to kilka dnia haha .Tak po trochu chciałam Wam pokazać i opowiedzieć co jest / jak jest. 
Najlepiej jechać samemu i swoją opinie sobie wyrobić.

Kino 7 D niestety się zawiodłam.Leciała bajka ale nie była odpowiednio dostosowana do ruszania się krzesłami.Także krzesła się same ruszały a bajka inaczej szła.No lipa..Bo kino 7 D czy tam 5 D ma dawać odczucia wraz z bajką.Kto był ten wie na czym polega takie kino.Jak ktoś nie był to polecam iść .Tylko do dobrego kina 







Na sam koniec poszliśmy na atrakcje wodę.Czyli Anakondę i Speed Water 

Spill Water Anaconda to emocjonująca przejażdżka ogromnymi, dwudziestoosobowymi łodziami po trasie pełnej mokrych niespodzianek. Strome wodospady rozpędzają wagoniki do prędkości 55 km/h aby z dużym impetem uderzyć w taflę wody i wywołać spektakularną falę.



Speed Water Coaster – stalowa wodna kolejka górska firmy Intamin w parku Energylandia w Polsce. Przy spadku z wysokości 50 m i prędkości 101 km/h jest najwyższą i najszybszą wodną kolejką górską na świecie

Oczywiście  widać że park się rozwija,powstają kolejne parki tematyczne.Doszedł do tego basen.Są pokazy kaskaderskie 
 ( już niestety były nie czynne  - zapraszają na następny sezon )

Jeśli chodzi o atrakcje wodę są mega.Ja tym razem byłam przygotowana i miałam swoje pelerynki przeciw deszczowe ( można zakupić na miejscu 5 zł za opakowanie lub też się wysuszyć w mega suszarce ok 1,45 minuty za 5 zł - suszarka na 4 osoby ) Ale my mieliśmy zabezpieczenie więc ok.Ale i tak byliśmy mokrzy...Szczególnie na Speedzie Water....A jak tam prędkość...I to chyba pierwsza kolejka gdzie Cię na szynach wyciągają do góry :) No atrakcję mega na plus.Tylko te drogi kręte do nich...Tu słabo...Koło 17.30 wyszliśmy z Parku bo zaczęło padać..
A park i tak do godziny 18.

Po drodze zakupy spożywcze i do domku.

Mąż zabawy wodę przepłacił chorobą od wczoraj leży w łóżku pije rosół,witaminki i się kuruje.Chcemy jechać w Bieszczady ...Bo je kochamy.

Dobra to tak w mega skrócie Wam napisałam co i jak.

Podsumowanie :

Zabawa - 5 / 5

Gastronomia 2 / 5 

Ceny 1 / 5

Urządzenia 5 / 5 

Ogólny wygląd parku 4 / 5 

Także jak widzicie średnia to jakieś 4 / 5...


Czy kiedyś tam wrócę ??

Tak,wrócę bo wiem że park chce być 4 razy większy niż jest.
Myślę że za rok  może dwa wrócę tam ;) 

Jak widać jest poprawa...Są nowe atrakcje.Fajne atrakcje.Ceny jedzenie wysokie , jedzenie nie dobre ( plus jest taki że można zabrać ze sobą jedzenie i picie bo szafki są teraz tańsze ) Urządzeń doszło dużo więc mega plus.Fajne jest to że w tygodniu jest mało osób więc nie ma kolejek do atrakcji.Tylko te drogi...Ja rozumiem że jak jest lato to są potrzebne takie zakręty żeby ludzie się mieścili czekając na swoją kolej..Ale ...teraz do dupa..Np na Frida Rollercoaster weszło się szybko bo jest drewniany " przedział " z drzwiami i raz dwa się wchodziło.
Minus też za to że z jednej strony się wchodzi a z drugie wychodzi...
Ogólnie wczoraj zrobiliśmy według apki na telefon aż 13 km...

Energylandia ...hmmm...ogólnie się poprawiła.Widać że idą w dobrym kierunku !
 Oby tak dalej :)

Kasy poszło ok  400 zł ( samo paliwo to 200 zł - pusty bak był ) Plus zdjęcia 3 x 15 zł,parking,jedzenie,picie....Bilety nagroda więc oszczędziłam aż 258 zł 

A Wy byliście w Energylandii a może się wybieracie ? Jakie są wasze wrażenia ? 






Sorry za jakość zdjęć ale czas było szkoda na łapanie ostrości ;) 
Ważniejsze było dla nas spędzanie czasu razem i na atrakcjach :) 

2 komentarze:

  1. Ja na Zadrę idę w przszłym roku ale Hyperion był genialny :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy jeszcze nie byłam, choć był wielki plan w sierpniu jechać :) Może za rok się uda

    OdpowiedzUsuń