sobota, lutego 02, 2019

1.02.2019 - Wycieczka nr 6 / 2019 Ekspozycja historyczno - dydaktyczna przy Górze Śmierci / Dębica / Mielec

1.02.2019  - Wycieczka nr 6 / 2019

Ekspozycja historyczno - dydaktyczna przy Górze Śmierci  / Dębica / Mielec

Hej  Moje Słoneczka Kochane ! :-*

Jak Tam zaczął się Wasz Luty ?

Nasz zaczął się od wycieczki ( weekend mąż pracuje ) a że w piątek oboje mieliśmy wolne to śladami koleżanki ( Zapraszam na jej IG @kobietastylowa )

Która też lubi podróżować pojechaliśmy  do Dębicy a dokładnie do miejscowości Pustków na Górę Śmierci .

Mój mąż bardzo lubi historię interesuje się nią ( zresztą mój mąż to ma bardzo dużo pasji / zainteresowań  np : survival,wspinaczka skałkowa,góry,historia,teatr,podróże,książki ( tak jest molem książkowym )  itp  ...Cały Paweł :)

Więc wycieczka idealna dla niego.W tamtym roku byliśmy w Oświęcimiu w obozie a w tym roku odwiedziliśmy kolejny obóz Hitlera.
Miejsce przerażające,ale myślę że każda osoba powinna takie miejsce odwiedzić.Nawet z czystej ciekawości.A po dwa warto wiedzieć jak ginęli nasi rodacy z rąk Niemców...To takie straszne że ludzi się tak zabijają...

Ogólnie Dość ciekawa wystawa,dużo ciekawych historycznych zabytkowych rzeczy,pamiątek,zdjęć.
Wejście jest płatne 5 zł od osoby więc nie dużo.U góry jest słynna GÓRA ŚMIERCI wstęp do niej jest bezpłatny.U góry jest też pokazane krematorium.Czuć tam dziwną atmosferę...

Pustków – niemiecki obóz pracy przymusowej utworzony jesienią 1940 roku na terenie dawnego przysiółka wsi Pustków, dziś wsi o nazwie Pustków-Osiedle na Podkarpaciu. Obóz Truppenübungsplatz Heidelager Pustków znajdował się w obrębie wielkiego poligonu SS-Truppenübungsplatz Dębica, na którym testowano tzw. „broń odwetową” V-1 i V-2.

Z Tarnowa do Pustkowa jest ok 50 km więc też nie daleko
 ( Podkarpacie ) obok ok 10 km dalej jest Historyczny Park Blizna.
To stąd wyleciała słynna rakieta V1 oraz V2.

Tam też płatne wejście też 5 zł.Można zobaczyć czołgi,samochody wojskowe,słynna " rakietę " czy też mega duży samolot
( oczywiście replika ale robi wrażenie )

W latach 1975–1998 miejscowość administracyjnie należała do województwa rzeszowskiego.

LOKALIZACJA PARKU

Park Historyczny Blizna mieści się na terenie gminy Ostrów w południo - wschodniej Polsce w województwie podakarpackim. W odległości niespłena 40 kilometrów od stolicy województwa - miasta Rzeszowa.
Gdzie znajduje się Park Historyczny Blizna

O PARKU HISTORYCZNYM

Park Historyczny Blizna powstał z inicjatywy i na wniosek mieszkańców sołectwa Blizna przy popar­ciu Rady Gminy w Ostrowie. Inwestycja jest odpowie­dzią na oczekiwania turystów i ludzi zain­teresowa­nych historią.
Głównym celem utworzenia Parku jest ocalenie od zapomnienia prawdy historycznej o miejscu, które odegrało bardzo dużą rolę w historii II wojny światowej oraz późniejszym kształtowaniu techniki wojskowej. Park powstał dokładnie w terenie autentycznej lokalizacji niemieckiego poligonu broni rakietowej V1 i V2.

Następnie pojechaliśmy do Mielca ( od Blizny jest ok 15 km ) zjedliśmy obiad i pojechaliśmy do domu gdyż było już po 16 a mąż miał w sobotę czyli dziś do pracy już na 4 rano ;)

Wycieczkę jak zawszę uważam za bardzo udaną ! :) Wydaliśmy nie dużo bo : za wejścia w sumie 20 zł,obiad w mielcu 30 zł i 50 zł za paliwo ( symbolicznie my zalali bo jesteśmy przed wypłatą ) także dzień zwiedzania a wydane tylko 100 zł także nie zawszę wycieczki muszą być drogie :) U nas w tym roku będzie dużo mniej wycieczek niż rok temu ( było ich aż 43 ) ze względu na finanse ( zmieniam pracę i mamy inne wydatki ) ale że podróżowanie to nasze hobby uwielbiamy to,to na pewno gdzieś coś jeszcze zwiedzimy i zobaczymy ;)

A co do miejsca to mega mega  Polecam tam jechać i zobaczyć na własne oczy historie  !

Jakie Plany na Walentynki ? My mieliśmy jechać na Koncert DODY w Lublinie 100 zł  bilety ...i ok 350 km w jedną stronę...ale niestety mój mąż nie dostał wolnego ...( 17/18 luty ) bo brakuje kierowców do pracy i nie dają teraz aż tyle wolnego..Eh...No cóż na DODĘ z Orkiestrą pojadę kiedy indziej...A Walentynki jak spędzimy to pewnie 9/10 Luty bo wtedy mamy wolne.A gdzie i jak ? Pewnie na wycieczce jak się uda :) Pasuję odwiedzić kolejne miejsca gdzie nas jeszcze nie było ;p
Zapraszam na IG tam jestem na bieżąco ;-)