środa, sierpnia 12, 2020

Bochnia - Kopalnia Soli
Trasa Turystyczna + Przeprawa Łodzią

Hej hej Moje Myszki 💙💙

Wczoraj Wam pisałam o portalu prezent marzeń i o strzelnicy,a dziś będzie o kopalni soli w Bochni.

W Bochni w kopalni soli miałam okazję być w sumie 3 razy z czego 2 razy za dziecka na wycieczkach szkolnych a raz w 2009.. Mój mąż był po raz pierwszy w kopalni. Na miejsce trafiliśmy bez problemu. Do Bochni mamy około 40 km więc daleko nie jest. Parking pod kopalnia duży, bezpłatny.
Cena wejścia do kopalni jest różna, zależy jaka trasę wybierzemy.

My wybraliśmy na godzinę 11.45 ( chodź podobno trasa na 10. 45 jest najlepsza - ale niestety biletów już nie było). Wybraliśmy trasę turystyczna z przeprawa łodzią. Wiecie 250 poniżej poziomu pływać czy jeść to fajne uczucie. Cenowo wyszło nas 132 zł cena wraz z łódka. Bo ona jest dodatkowo płatna 15 zł od osoby. Pamiętajcie że w okresie zimy jest taniej. Zanim weszliśmy do Kopalni poszliśmy do sklepiku obok i dodatkowo kupiliśmy magnes na lodówkę, pamiątkowa monetę i coś dojedzie gdyż musieliśmy czekać na swoją kolej.
Wiec jeszcze na ziemi wydaliśmy 48 zł.

W kopalni obowiązkowo maseczki. Pani przewodnik nas poinformowała o wszystkim itp. Zjazd winda to jest to co uwielbiam. Kocham te windy w kopalniach haha. Lepsze niż wesołe maseczka haha. Nasza trasa trwała aż 4 godziny.W tym też jechaliśmy pociągiem. Na dole mieliśmy też 30 min dla siebie przy restauracji więc udaliśmy się coś zjeść.
Bufet mały, wyboru dużego nie było no ale zjedliśmy mini obiadek wyszło 29 zł.

Jeśli chodzi o samo zwiedzanie, fajne, podobało mi się. Szczególnie atrakcja woda była super. Pan który ja obsługuje fajnie opowiadał, tak z jajem, bardzo miło się go słuchało.
Szkoda że przeprawa jest taka krótka.. No ale warto.

Jedynie Pani przewodnik była mało rozmowna, i niechętnie odpowiadała na pytania. A jednak my z mężem lubimy wiedzieć więcej niż to co jest na internecie... No ale... Ludzi w naszej grupie było aż 22 osoby więc dość dużo nas szło. Ogólnie super. Bardzo mi się podobało. Kusi nas trasa ekstremalna.. 5 osób trzeba płaci się za grupę 400 zł więc po 80 zł na głowę. Ale tam to już są Słone Góry.. Podobno trzeba się czołgać, przeciskać i takie tam. Brzmi świetnie.. No ale to trzeba mieć naprawdę zgrana, zdrowa grupę. Może kiedyś.. Kto wie...

Koło 19 byliśmy w domu, gdyż po drodze pojechaliśmy jeszcze na obiad.
Wyszło 54 zł..

Także zrobiliśmy około 80 - 90 km.. Wydaliśmy dużo.. Bo około 300 zł.
No ale warto było. Rok temu też byliśmy w Wieliczce, i tam też jeszcze chętnie wróćmy. I do Bochni też tylko na inną trasę. Tak dla odmiany.

A Wy lubicie takie kopalnie? Jakie polecacie?
My polujemy na kopalnie złota, ale daleko i cenowo też drogo.. Może kiedyś.

Kopalnia Soli Bochnia – czynna dla ruchu turystycznego i leczniczego, nieczynna wydobywczo, zabytkowa kopalnia soli, która prowadziła eksploatację od 1251 do 1990 roku; jest polskim Pomnikiem Historii oraz została wpisana w 2013 roku na listę światowego dziedzictwa UNESCO.