poniedziałek, marca 25, 2019

Wycieczka nr 18 /2019 - Kraków / Targi Kosmetyczne - EkoTyki / Kopalnia Soli w Wieliczce

Wycieczka nr 18 /2019 - Kraków / Targi Kosmetyczne - EkoTyki / Kopalnia Soli w Wieliczce 








Hej Moje Słoneczka ! 

Jak Wasz weekend minął ? U nas sobota była pracująca a w niedziele wybraliśmy się do mojego kochanego Krakowa ! Uwielbiam to miasto ! Mieszkać bym tam nie chciała za duży smog ale na przejezdne miasto jest super ! 


Dziś wyliczyłam że był to mój 49 wypadł do Krakowa ;-) Także cudnie :)


Wyjechaliśmy przed 8 z Tarnowa ( do Krakowa mamy ok 90 km w 1 stronę ) po drodze mąż zjadł hod - doga i kawę ja małe piwko ( koszt 15 zł ) .

Do Krakowa dojechaliśmy już na 9/30.Najpierw poszliśmy na nasze ukochane czekolady.Zwykła czekolada za 15 zł a moja z wiśniami i bitą śmietaną 16 zł . Zakupiliśmy też monetę za 12 zł.






Potem poszliśmy na rynek na kawę :) Mamy takie mega fajne miejsce gdzie kawa za 3 zł ! Tak tak na głównym rynku ;) Ogólnie dziś w Krakowie mega się działo.Odbył się maraton zbierali pieniądze dla dzieci.Pół Krakowa zamknięta i eskortowana przez policji i staż miejska :) Do tego na rynku jakiś protesty były związane z Unią Europejską.Oprócz tego targi kosmetyczne EKOTYKI i kiermasz na małym ryneczku.Było w czym wybierać :) 











Potem poszliśmy na EKOTYKI ! Ale nic nie kupiłam bo mam jeszcze zapasy z Październikowego spotkania blogerek które organizowałam z Moja Kochaną Kasią więc nie robiłam dodatkowych zapasów.Przy okazji były też targi roślinne.












Potem poszliśmy na mały ryneczek gdzie był kiermasz z okazji imienin Świętego Józefa.
Zjedliśmy podpłomyk na naturalnym zakwasie tradycyjny za 10 zł ( 1 na pół gdyż głodni my nie byli ale chcieliśmy spróbować ) 














Następnie pojechaliśmy do Wieliczki do Kopalni Soli.Mój był to 3 zjazd z czego z mężem pierwszy ;-) Ale nie ostatni ;) Cena 64 zł za osobę drogo..ale ..To Wieliczka w Bochni jest taniej.Tam była 2 razy ale z mężem jeszcze nie :( Ale nadrobimy to. Wracajmy do Wieliczki.Ludu jak zawszę tone.My dziś wybraliśmy trasę turystyczną i chodziliśmy po schodach chyba z 5 pięter w dół.Kopalnia super.Trochu zimo,no ale to w końcu w dole więc musi być zimno ;) Nie mogłam robić za dużo zdjęć gdyż zdjęcia dodatkowo płatne 10 zł ( co dla mnie jest chore - cena biletu mega a jeszcze płatne zdjęcia ) Więc zrobiłam kilka po kryjomu.Łódką odpuściliśmy sobie płynięcie gdyż ona osobno płatna.Przewodnik ok.Fajnie i ciekawie tłumaczył.

Ciągnie mnie jeszcze na trasę górniczą.Tam turyści dostają podobno kaski ;) i zjeżają windą ;-) A ja uwielbiam te szyby w dół ;) 



Kopalnia Soli „Wieliczka” – kopalnia soli kamiennej, w Wieliczce pod Krakowem. Od XIII wieku do 1772 wspólnie z kopalnią soli „Bochnia” wchodziła w skład żup krakowskich. Sole wydobywane w kopalni pochodzą z miocenu. W 1976 roku kopalnia wpisana została do krajowego rejestru zabytków.

Mieliśmy zwiedzić jeszcze Zamek Żupny ale niestety już był zamknięty jak wyszliśmy z Kopalni.Ja w nim byłam ale dawnoooooo.









Kupiliśmy monetę,sól do wdychania oraz 3 x woreczek z solą do kąpieli.
Moneta 9 zł,sól 10 zł i woreczek 3.50 za sztukę więc 10,50 ( razem 29,50 zł )







Potem poszliśmy na rynek do domowej pierogarnii. Knajpka widać że rodzinna.Na bieżąco robią pierogi na naszych oczach.Także mega plus.Mąż zjadł z kapustą i pieczarkami ja z serem i szpinakiem.12 zł porcja plus 4 zł za szklankę herbaty.













Potem do domku ! :)

Wycieczka super ! Uwielbiam takie aktywne wycieczki ;-) Dużo spacerku do słoneczka,nowe smaki.I za każdym razem Kraków odkrywam na nowo :) Teraz czekam na Kwiecień i na ogród botaniczny ;) Ostatni raz tam byłam w 2012 roku z moją kochaną Basią :) także jestem ciekawa jak się zmieniło ;-)

Podsumowanie :

Paliwo - Było jeszcze z ostatniego tankowania 
Podróż do Krakowa - 15 zł
Kraków - Czekolady 31 zł  + Moneta 12 zł  +  2 x Kawa 6 zł + 10 zł jedzenie = 59 zł
Wieliczka - Wjazd do  kopalni 2 x 64 zł = 128 zł + pamiątki 29,50 + jedzenie pierogi,herbata 28 zł = 185.50 

RAZEM : 259 ,50 zł ...Jak o niczym nie zapominałam :) Więc jak widać drogo...ale raz się żyje.To nasze wspólne hobby.Kochamy podróżować.To nas relaxuje ! :) I cieszę się że pojechaliśmy do kopalni.Całkiem inaczej się oddychało by wyjściu.Czuć jod.Samo zdrowie :) 

Pozdrawiamy ! Idę spać :) Jutro no  w sumie to już dziś do pracy na 14 do 24...Ciężki poniedziałek...

Buziaki ! I pięknej wiosny Wam życzę ! 

3 komentarze:

  1. O widzę, że byłas na EKOtykach ? Ja tez byłam, więc może się gdzies minęłyśmy :D Ślicznie Ci w tym kolorku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No byliśmy w Niedziele w Krakowie :) ale jakoś nic tym razem na Ekotykach nie zakupiłam :( A co do włosków to ostatni raz farbowałam w Październiku na nasze spotkanie :) Tą farbą co była w paczkach ten blond co był.A teraz mi kolor się wypłukał.Odrosty mam chyba z 5 cm.I nie farbuję ;) Buziaki!

      Usuń
  2. Fajnie byłoby przenocować się w jakimś chociażby hostelu, od razu to inaczej jak się od rana ruszy na miasto, zobaczy jak wstaje i zaczyna żyć!

    OdpowiedzUsuń