poniedziałek, marca 18, 2019

Wycieczka nr 17 / 2019 POLSKA ZA PÓŁ CENY - Jaworzyna Krynicka / Krynica Zdrój / Muzeum Nikifora w Krynicy-Zdroju

Wycieczka nr 17 / 2019 POLSKA ZA PÓŁ CENY

Jaworzyna Krynicka / Krynica Zdrój /
Muzeum Nikifora w Krynicy-Zdroju

Dobry Wieczór Moje Słoneczka Kochane !

Jak tam Wam minął weekend ? Wykorzystaliście weekend za pół ceny ?

My tak udało nam się :) W Sobotę był RPN a dziś ( wczoraj bo już po 24 była Krynica Zdrój )

Po raz kolejny pojechaliśmy do Krynicy Zdrój bo uwielbiamy tą górską miejscowość :) Ale swoją przygodę zaczęliśmy po raz 4 ( mój 5 ) wyjazdem na Jaworzynę Krynicką gondolą :) Cena 28 zł góra dół za osobę ale że ...była polska za pół ceny to zapłaciliśmy zamiast 56 zł to daliśmy 28 zł ! Także mega super promocja ! Kocham tą Polskę za pół ceny ;)

Kolej gondolowa na Jaworzynę Krynicką – całoroczna kolej gondolowa z Krynicy-Zdroju na Jaworzynę Krynicką w Beskidzie Sądeckim. Funkcjonuje w ramach Stacji Narciarskiej Jaworzyna Krynicka. Kolej wybudował Girak Austria, a jej operatorem jest spółka Kolej Gondolowa Jaworzyna Krynicka S.A.

To już 4 raz jak korzystamy z tej oferty ;)

Na górze mega dużo ludu bo jeszcze jest sezon narciarski ;) Standardowo poszliśmy do naszej ulubionej knajpki.Mój mąż na herbatę z miodem,cytryną i imbirem za 7 zł a oczywiście grzaniec za 15 zł..Ale pyszny.

Piękne widoki ! Było tak ciepło i słonecznie że ściągałam kurtkę ! Widoki jak już pisałam piękne gdyż było tak przejrzyste niebo że było widać TATRY ORAZ BIESZCZADY !

Posiedzieliśmy ok 3 godzin na górze a potem poszliśmy do Krynicy do centrum.Zjedliśmy obiad w naszej knajpce za rogiem.Mąż sobie wziął danie dnia ( mięso,ziemniaki,surówki - 16,50 ) ja pierogi podwójną porcję pieczoną ( w sumie 13 zł ) plus 2 x kompot 1,50 za sztukę czyli za obiad wyszło : 32,50.

Mąż i tak mi wyjadł chyba z 4 pierogi ;) Bo są takie mega pyszne !

Później udaliśmy się do Muzeum Nikifora ( w niedziele darmowe wejście ) za pamiątkowy medal zapłaciliśmy 8 zł .

Muzeum ciekawe.Opowiada o jednym z mieszkańców Krynicy Zdrój - słynnym malarzu ;)

Muzeum Nikifora w Krynicy-Zdroju – muzeum w Krynicy-Zdroju, w którym zgromadzono obrazy i pamiątki po słynnym malarzu-prymitywiście, Nikiforze Krynickim. Muzeum ulokowane jest w drewnianym budynku „Romanówka”, w centrum uzdrowiska, przy Bulwarach Dietla, tuż za Starym Domem Zdrojowym.

Idąc dalej poszliśmy na wodę :) 1.80 zł za kubeczek wody ( 3,60 w sumie )

Potem poszliśmy na lody...3 zł za gałkę lodów ( w sumie wyszło 12 zł - kawa i mięta ) Ale niestety lody nie wypały.Nie polecamy lodów z napisem domowe które znajdują się koło kina 3D.

Następnie poszliśmy na oscypki ! Tzn serki górskie ! Cena zwala z nóg ! 4,50 zł za sztukę ! więc 9 zł nie nasze.

Następnie posiedzieliśmy koło Fontany,zaliczyliśmy główna pijalnie i pojechaliśmy do domu.

Na 20 byliśmy w domu !

Jak zawszę super wycieczka ! Mega pogoda ! Pyszne jedzenie ( poza lodami )

Widoki na góry piękne ! Kocham ten nasz Beskid !

Pozdrawiam buziaki wysyłam i idę spać ! :)

Dobranoc !

P.S Podsumowanie pieniężne !

Paliwo - zostało z tankowania z soboty

Wyjazd na Jaworzynę Krynicką - 28 zł ( promocja )
Picie ( herbata , wino grzane ) - 22 zł
Jedzenie obiad - 32,50 zł
Muzeum - 8 zł ( pamiątka )
Woda - 3,60
Lody - 12 zł ( nie polecamy )
Oscypek - 9 zł ( 2 sztuki z żurawiną )

RAZEM = 115,10 ZŁ Także jak widać nie drogo ;) Do Krynicy z Tarnowa przez Grybów mamy ok 110 km w jedną stronę ale wiadomo że paliwo idzie bo to góry ale i tak warto wybrać się do Krynicy Zdrój.My tam jesteśmy bardzo często ( w tym roku byliśmy już 02.01.2019 )