niedziela, grudnia 02, 2018

Brzydal - Teatr im. Ludwika Solskiego w Tarnowie


Brzydal - Teatr im. Ludwika Solskiego w Tarnowie


Zdjęcie pożyczone z radia Kraków :






Hej Moje Tygryski 🐯 Dziś kolejny krotki post ale zawsze coś.

Jak widać nie jestem aktywna na blogu wcale. Na IG za to nadrabiam...Moze w okresie zimy się to zmieni i będę na blogu bardziej aktywna  się okaże od pogody zimowej od funduszy i od tego czy będę siedzieć w domu czy też jednak będę zajęta czym lepszym niż patrzenie w ekran laptopa. Czas pokaże.



Dziś przychodzę do Was z kilkoma słowami na temat Tarnowskiego Teatru. Mój mąż miał urodziny 24.11 🎂 i postanowiłam go zabrać do teatru a że on nie obchodzi świat żadnych to poszliśmy wcześniej a mianowicie 21.11 wybraliśmy się do Teatru na sztukę BRZYDAL. Jest to sztuka grana od 2012 roku. Ale my byli na niej po raz pierwszy. Ogólnie ja w teatrze byłam całe 2 razy w szkole na przedstawieniach. Jedno było w podstawówce a drugie w gimnazjum. Jakoś nigdy mnie nie ciągnęło do teatru.. Było to moje i mojego męża wspólne pierwsze wyjście do Teatru ( mój mąż za młodu jeździł do Krakowa). Teatr jak Teatr w środku. Przedstawienie grali na małej sali. Zajęliśmy z mężem sobie 2 rząd po środku miejsca ( na małej sali nie ma nr siedzeń) W sztuce brało udział 4 aktorów. Z czego jednego dobrze kojarzyła z różnych polskich seriali typu M JAK MIŁOŚĆ.









AKTORZY :



Obsada

Scheffler






Jak ktoś chętny może poczytać kto występował. Sztuka była świetna przedstawiała współczesnego człowieka który zmienia twarz pod wpływem innych ludzi. Ta sztuka pokazuje nam że w dzisiejszym świecie nie liczy się umiejętność tylko wygląd... Ale czy wygląd to wszystko jak w głowie pusto?. Fajnie przedstawiona realna skala dzisiejszego życia tego za czym pędzą młodzi ludzi. Polecam każdemu. Warto iść i oglądnąć. Ogólnie cały bilety to koszt 40 zł od osoby. Czas trwania nie całe 2 godziny. Ja z całego serca dziękuję Kasi za bilety KASI.

To dzięki

jej miałam okazję poznać teatr w niższej cenie. Myślę że tak raz na 2 może 3 miesiące chętnie się wybierzemy do Teatru. Na razie naszego Tarnowskiego ale kiedyś może Krakowski czy Rzeszowski 🎭 Teatr się odwiedzi. Chodzicie do Teatrów?? Ja polecam. Trzeba się rozwijać i poznawać nowe hobby a może i pasję. Kto wie może jest wśród Was przyszła aktorka

Buziaki dla Was.... 💕💕💖💖💋 P. S -od30 LISTOPADA DO 26 GRUDNIA SA TARGI BOŻONARODZENIOWE W KRAKOWIE. A POTEM CHYBA DO 5 ALBO 6 STYCZNIA NOWOROCZNE... To taka informacja dla chętnych. Jak wiecie mój mąż nie obchodzi nic ale od 2015 roku jeździ że mną po targach i nie tylko Krakowskich bo też byliśmy w Rzeszowie, Katowicach czy też w Mielcu. A są też targi wielkanocne. Mój mąż dzielnie mi towarzyszy. Jak będzie w tym roku? wszystko się okaże od grafiku męża od moje pracy i oczywiście od najważniejszego czyli pieniędzy. A wy wybieracie się na Targi 💋? 🎄 Wysłano z telefonu komórkowego Huawei ( Sorry za błędy )



O Sztuce :

Autor: Marius von Mayenburg

Tłumacz: Michał Ratyński

Reżyseria: Łukasz Fijał

Opieka scenograficzna: Ewelina Pietrowiak

Muzyka: Piotr Południak, Jakub Dworak

Inspicjent: Aleksandra Stach
Masz za duży nos? A może Twoje usta nie są wystarczająco pełne?
Czyżby odstawały Ci uszy? Leciutko, ale jednak?
Coś pojawiło się na Twoich udach... Cellulitis? Niemożliwe!
Jesteś za gruba, za niski, zbyt blond lub za mało sexi? Chciałbyś, żeby Twoja twarz była sfotoszopowaną twarzą z okładki i żeby wszyscy w końcu Cię pokochali?
Masz dwa wyjścia: 

1) zacznij oszczędzać na operację plastyczną 

2) przyjdź do teatru i zrewiduj swoje poglądy.
W sztuce Mariusa von Mayenburga, jednego z najważniejszych dramatopisarzy niemieckojęzycznych, spotykamy Lettego- tytułowego Brzydala. Czy Lette jest brzydki? A może ktoś mu to wmawia? Jego żona, szef, asystent, chirurg, bogata starsza dama, którą spotyka po drodze? Jak zmieni się bohater, któremu w szczytowym punkcie kariery kilkoro życzliwych powiedziało, że nie pasuje do ogólnie przyjętego wzorca człowieka fizycznie idealnego? Czego pragnie Lette, czego brakuje mu w życiu, że postanawia zmienić swoją twarz?
„Brzydal” jest historią pełną ironii, obnażającą cynizm relacji między ludźmi i manipulacji medialnej. W interpretacji Łukasza Fijała, Lette staje się ofiarą opinii społecznej, ale też własnej psychologicznej autosugestii. Brzydal to człowiek utkany z opinii świata zewnętrznego, stworzony na wzór reklam, zdjęć i idealnych wizerunków, którymi jest otoczony. Mayenburg prowadzi opowieść w charakterystyczny dla siebie sposób- jego język jest groteskowy, momentami brutalny i nieprzyzwoicie śmieszny.
Jak skończy się przygoda Lettego i jego nowego wizerunku?
Przygotuj się. Spójrz w lustro. Użyj fluidu, zamaskuj niedoskonałości cery, ubierz wyszczuplającą sukienkę i wysmuklający garnitur. I przyjdź do teatru, aby się przekonać.
Marius von Mayenburg - urodzony w 1972 r. w Monachium w rodzinie lekarzy, ukończył tamtejsze gimnazjum humanistyczne. Na uniwersytecie monachijskim wybrał kierunek: język i literatura staroniemieckie, następnie studiował germanistykę i dramatopisarstwo w Hochschule der Kunste w Berlinie. Od 1998 r. był dramaturgiem berlińskiej Die Baracke przy Deutsches Theater. Twórcy skupieni wokół sceny deklarowali: "Poszukujemy historii, które opowiadają o naszych czasach i o naszej generacji". Od 1999 roku Mayenburg jest stałym dramatopisarzem w berlińskiej Schaubühne. Ma w dorobku kilkanaście sztuk, w Polsce wystawiane były: Ogień w głowie, Pasożyty, Haarmann, Brzydal, Zimne dziecko, Eldorado.
 Premiera odbyła się 30 listopada 2012 roku.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz