poniedziałek, grudnia 24, 2018

21.12.2018 - Misja Katowice ! Zamek Rabsztyn / Wycieczka nr 41 / 2018 + Kilka Słów O Świętach - Moje Zdanie

21.12.2018 - Misja Katowice ! Zamek Rabsztyn 

Katowice – miasto na prawach powiatu w południowej Polsce, siedziba władz województwa śląskiego. Jeden z głównych ośrodków Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego i największe pod względem ludności miasto konurbacji górnośląskiej. Siedziba Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.





Zamek w Rabsztynie – ruiny zamku leżącego na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej, wybudowanego w systemie tzw. Orlich Gniazd, we wsi Rabsztyn w województwie małopolskim, w powiecie olkuskim.








Hej Moje Piękne Słoneczka ! :-*

Dziś przychodzę do Was z kolejną wycieczka i znów do Katowic,dlatego nie będę się rozpisywać w dużym stopniu tylko kilka słów pare zdjęć i będzie git :) 

Katowice – miasto na prawach powiatu w południowej Polsce, siedziba władz województwa śląskiego. Jeden z głównych ośrodków Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego i największe pod względem ludności miasto konurbacji górnośląskiej. Siedziba Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.












Zamek w Rabsztynie – ruiny zamku leżącego na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej, wybudowanego w systemie tzw. Orlich Gniazd, we wsi Rabsztyn w województwie małopolskim, w powiecie olkuskim.











Jak wicie w Katowicach byłam tydzień wcześniej na Targach oraz w Największej Papugarni w Polsce.Ale tym razem to była misja Katowice.Pojechaliśmy odebrać Marka ( syna Pawła - mojego męża ) gdyż wrócił do domu z pracy za granicy i zatrzymał się u brata na 1 noc.Trochu dla mnie było bez sensu jechać do Katowic ponad 170 km w jedną stone tylko po to by zabrać Marka ( mógł wracać pociągiem ) a potem znów jechać 170 km do domu gdzie po drodze było z 3 wypadki z czego przez jedne staliśmy ponad 2 h w korku.Ale ok czasem tak jest że nasze wycieczki mają misję i są mega szalone i szybkie.W Katowicach poszliśmy znów na rynek i na Targi.Szybki poncz potem grzaniec i do domu ( mąż dzień wcześniej kończył prace po 22 a dzień później zaczynał o 5 a mają 1 dzień wolny zrobiliśmy ponad 350 km ) po drodze wpadliśmy do Zamku w Rabsztynie ale był zamknięty...Potem stanie w korkach i do domu.I to tak w mega skrócie :) 










P.S - WIGILIA I MÓJ PUNKT WIDZENIA :





A teraz kilka słów na temat Świąt  i Wigilii.Dostaje od Was zapytanie na IG w prywatnych wiadomościach jak to jest  świąt nie obchodzić ..Już Wam odpowiadam...Oczywiście to jest moje zdanie.Ja nigdy świąt nie lubiłam W domu ostatni raz Wigilie miałam w 2008 ( 2009 i 2010 były zwykłymi dniami )  potem przez okres 2011 - 2016 jeździłam jako gość do rodziny faceta ( teraz byłego ) .Fajna domowa atmosfera,Prezenty pod choinką,Dużo pysznego jedzenia..Tylko że ja tam się czułam jakby pojechała na obiad ..A wiecie czemu ? Bo przez cały rok jeździłam tam utrzymywałam kontakt pomagałam w sprzątaniu gotowaniu itp.Byłam jak członek rodziny.Więc nie musiałam potem nikomu nic udowadniać. I to były szczere rodzinne święta bo cała rodzina się wspierała cały rok a nie tylko od święta..

Nie uważam się za dobrego katolika.Bo kto jest Katolikiem ? Ten kto żyje w przekonaniu biblijnym.Nie pali,nie pije nie przeklina,chodzi do kościoła co niedziela,spowiedź,sex po ślubie itp.Ja jestem normalną dziewczyną która święta nie jest i nie będzie...Śmieszy mnie to jak przychodzi Wigilia to każdy jest miły,wspiera się,odwiedza rodzinę ( no bo trzeba - są święta a co przez rok nie mamy czasu nawet zadzwonić i zapytać o zdrowie ) 

Ja uważam że każdy jest sztuczny.Mówi się że święta w rodzinnym gronie są najlepsze..Tylko kto jest tym rodzinnym gronem ? Raz obchodzimy je z rodzicami chłopaka a rok później mamy innego faceta i uważamy jego rodzinę za grono najbliższych..A potem kilka lat później mamy kolejnego męża i znów inną rodzinę. Ja uważam że trzeba cały rok się kochać,obsypywać prezentami,dbać o bliskich,kochać rodziców,dziadków bo tak czujemy a nie że musimy .Ja się cieszę że mój mąż daje mi prezenty bo mnie kocha a nie że tak wypada bo są urodziny czy imieniny.Daje mi wtedy kiedy on  chce bez okazji.Po prostu z miłości.
A czy Wy dajecie sobie prezenty tak ooo ?
 Czy jednak czekacie na dzień mężczyzny czy też urodziny ?

Proponuje też w wolnej chwili  poczytać czy KARP to tradycja ...Bo biedna rybka nie jest tradycją.A interesowaliście się innymi wiarami ? jest ich multum i każdy inaczej obchodzi święta i każda religia je coś innego itp.
Tak samo jak petardy...My się bawimy a zwierzęta cierpią.Petardy są piękne owszem ale lasery są dużo ładniejsze,bezpieczne dla nas i dla zwierzaków.Bawmy się ale myśmy też o innych.Nie bądźmy obojętni.Ja mam prawie 30 lat i dorosłam do wielu innych rzeczy. Ograniczam mięso,dbam o zwierzęta.Utrzymuję kontakt z  rodziną jak chce.  Robie to co ja chce ! I żyje jak ja che ale nie krzywdząc innych.
I tak dalej...Mogłabym tak godzinami mówić,pisać...

Wniosek jest taki że w każdej kulturze jest inaczej,Żyjmy w sumieniu własnym.Nie krzywdźmy innych.I pamiętajcie żeby cały rok się kochać,odwiedzać,szanować po prostu być ze sobą cały rok a nie od święta.

Magia świąt owszem jest..Ale niech ona będzie cały rok. I niech będzie to szczera magia a nie na pokaz. 

No to moje zdanie na ten temat.Pamiętajcie nikogo nie chce  obrażać swoim zdaniem po prostu znam kilka Żydów,Światków Jehowy,Katolików oraz Prawosławnych ludzi ( o oni mają inny kalendarz i mają święta w inne dni niż my Katolicy ) Ci ludzie żyją w śród nas.Wystarczy pojechać w np w  Bieszczady  tam królują Cerkwie ( Prawosławie - polecam wejść kiedyś do takiego " kościoła " i porozmawiać z Rabinem  ) także nie tylko Katolicy żyją w śród nas.
Pamiętajmy o innych i bądźmy tolerancyjny.

Także niech każdy spędza święta jak chce.Tylko żeby one były prawdziwe,szczere,pełne miłości i prawdziwego uśmiechu  a nie fałszywe czy wymuszone bo tak " tradycja " nakazuję.

Noo to tyle :) 

Wam życzę Radosnych Świąt !Szczęścia ! Miłości ! I oby  tak przez cały rok ! 
Buziaki !  


Mam nadziej że nikogo nie obraziłam .Jeśli tak to przepraszam ! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz