poniedziałek, stycznia 21, 2019

3 - cia Rocznica Zaręczyn oraz Dzień Babci / Krwawy ( Czerwony ) Księżyc

Dzień Babci – święto obchodzone dla uhonorowania babć; w dzień ten wnuki składają życzenia swoim babciom. W Polsce obchodzone 21 stycznia, w tym samym dniu w Bułgarii i Brazylii, a w Hiszpanii – 26 lipca


Zaręczyny, dawniej także zrękowiny (łac. sponsalia) – uroczysta umowa zawarta między mężczyzną i kobietą, na mocy której przyrzekają sobie wzajemnie zawarcie małżeństwa, stając się narzeczonymi; występująca w różnych kulturach, religiach i systemach prawnych. W niektórych okresach historycznych i społecznościach funkcjonowały zaręczyny jednostronne, podczas których przyrzeczenie składała jedna osoba. Zaręczyny są w pewnych kulturach połączone z ofiarowaniem kobiecie przez mężczyznę pierścionka zaręczynowego, który w niektórych religiach powinien zostać wcześniej pobłogosławiony przez kapłana lub rodziców







Hej Moje Słoneczka ! :* 

Witam Was w poniedziałek ...Jak tam u Was ?

Jakie Plany na cały tydzień ? Dziś ma być czerwony księżyc między 5 z minutami a 6:50..A u mnie takie ciemno że nic nie widać,mgła i aż - 8 na polu ;( 

Ja wstałam o 4 i ogarniam się do pracy,chora,katar i w nocy gorączka...Ale tylko ten tydzień dużo pracy potem luzik.I 2 tygodnie w Lutym i koniec mojej pracy.Ale dziś nie o tym tylko o święcie jakie jest dziś.

Po pierwsze dla mnie to mega ważny dzień bo 3 lata temu mój maż mi się oświadczył :) Oj to był piękny dzień...Ogólnie od Listopada 2015 a nawet bym mogła powiedzieć że od Października 2015 jestem najszczęśliwszą kobietą na świecie.Mój mąż to dla mnie ideał.Pomaga mi,jest ze mną na dobre i na złe,wspiera mnie,sprowadza na ziemię i co najlepsze nie krzyczy i nie kłóci się ! Nie obraża,nie ubliża,nie pali,nie pije...Kurczę no Ideał :) Tu można o zaręczynach poczytać ---> ZARĘCZYN


A do tego dziś jest DZIEŃ BABCI i Czerwony Księżyc tu można przeczytać : Księżyc  

Wycieczkę rocznicową mieliśmy w Ojcowskim Parku Narodowym.Tu można o tym przeczytać : 

Wycieczka 

Na prezent mam dostać nową płytę Dody ! :) Która wychodzi 25 Stycznia.

Także dziś taki post o niczym a jednak o wszystkim ;)

A Wy już zakupione macie prezenty dla Babć ?
Widzicie / widzieliście czerwony Księżyc ?

Pamiętacie swój dzień zaręczyn ?






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz