czwartek, grudnia 07, 2017

Świąteczne ABC - Info z gazety Świat Kobiety


Świąteczne ABC - Info z gazety Świat Kobiety






Hej Moje Słodkie Mikołajki ! 😃

Postanowiłam że zrobie u siebie na Blogu kilka takich luźniejszych postów ...Zbliżają się święta co prawda ja ich nie obchodzę ze względu na wiare mojego męża ale lubie czytać o kulinarnych " sprawach " .
Ostatnio kupiłam gazetę Grudniowy numer Świat kobiety i były tam fajne krótkie informacje.

Postanowiłam je przepisać na swojego bloga bo wiem że nie każda ma czas by czytać gazety.

KORZENNE GWIAZDKOWE PRZYPRAWY : 


Anyżek - wzbogaci smak grzańca,duszonych warzyw oraz czerwonego mięsa.Całe goździki dodawaj do kompotu,dzieczyzny oraz wieprzowiny.
Po zmieleniu doprawiaj nimi pierniki i pierniczki lub świąteczną szarlotkę.
Gałkę muszkatołową wykorzystaj do pasztetów,kremowych zup,dań z ryb i sosów.
Ziarenka Kardamonu użyj do kawy lub herbaty.
Cynamonem podkreślaj aromat kompotów,ciast i ciasteczek.

CZERWONY AKCENT ( ŻURAWINA ) :


Gronka żurawiny to podstawa wigilijnego kisielu oraz sosu do mięs czy wędlin.
Wykorzystaj je także do ozdoby świątecznych wypieków : użyj do keksów,sernika lub układaj na torcie.
Żurawine możesz też podać do pasztetu lub zatopić w galaretce 


PRZEPIS NA HERBATĘ GRUDNIOWA :

W rondlu zagotuj wodę z kawałkiem cynamonu,gwiazdką anyżku oraz kilkoma goździkami.Dodaj plastry pomarańczy i garść żurawiny .Podgrzewaj kilka minut następnie do aromatycznego płynu dodaj herbatę - zaparz około 10 min.
Dosłodź miodem.
Smacznego ! 😃

WYCZARUJ ŚWIĄTECZNY AROMAT :


Spraw,by zapach gwiazdkowych ciast,pierników,świerków i cytrusów wypełnił dom.

1 ) Do rondelka wlej pół szklanki oleju.
Dorzuć cynamon,rozmaryn,goździki,ziele angielskie i kawałki świerkowych gałązek.Ogrzewaj kilka minut.
Zapach będzie unosił się długo w powietrzu.

2 ) Na talerzu ułóż kilka pierniczków oraz pomarańczę z powbijanymi w nią goździkami.Całość ustaw blisko kaloryfera lub też kominka.

3 )  Tuż przed przyjściem gości rozgrzej piekarnik i włóż do niego plasterki cytrusów oraz korę cynamonu.


No to by było na tylę.
To taki luzny post może komuś coś przypomniałam,a może zainpirowałam do czegoś.
Pamietajcie ze te " porady " sa z gazety.
Grudniowego wydania Świat Kobiety

A Wy jak się przygotowyjecie do świąt ?

Buziaki Wysyłam ! :* 

Pozdrawiam Ewelina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz