Szukaj na tym blogu

Google

POMAGAMY !!!

13 lipca 2017

09.07.2017 - Weekend część 2 :) Trzebinia - Akwen "Balaton"

09.07.2017 - Weekend część 2 :) Trzebinia - Akwen "Balaton"

Trzebinia – miasto w województwie małopolskim, w powiecie chrzanowskim, siedziba gminy miejsko-wiejskiej Trzebinia. Miasto liczy 20 309 mieszkańców







Hej Moje Słoneczka ! <3 

Dziś przychodzę z drugą częścią mojego szalonego weekendu.
Dziś będzie krócej :P 



W niedziele rano wstałam po 8/30..Nic mi się nie chciało,gardło bolało od " śpiewania " czytajcie wycia  piosenek Dody na koncercie.
Zakwasy od tańców ;) Ale coś było trzeba zrobić :-) 
Marzyła mi się woda opalanko.
Więc zaczęłam szukać jakiegoś fajnego kąpieliska koło Tarnowa...Niestety tu nic ciekawego nie ma , no dobra rożnów ( Gródek nad Dunajcem ) ale tam już byłam tyle razy że już mi się znudziło ( za dziecka tam wakacje spędzałam ). Chciałam czegoś nowego...I takim sposobem znalazłam miejscowość Trzebinia tylkkkooo 130 km od Tarnowa...Mówię mojemu mężowi a on bez chwili namysłu mówi do mnie masz 15 min zbieraj sie.
No to prysznic  min,ubieranie,pakowanie ( połowy rzeczy nie wzięłam ) hah jak dobrze że handel w niedziele jest JESZCZE NIEZAKAZANY.
I heja w drogę .......
Po godzinie 12 byliśmy na miejscu.
Cena za parking 1o zł a za wejście na teren kąpieliska 8 zl od osoby.Ale co tam.
Miejsce piękne z 1 KLASĄ CZYSTOŚCI ! ( wow to jest dla mnie duży plus ).
Troszku małe ale z klimatem.
Jakieś tam skały wapienne,las,kąpielisko,ratownicy,gastronomia,wc i do tego dj i zabawy.
Tym razem mieli zabawę z kolorowymi proszkami.Ja nie brałam w tym udziału.Chciałam odpocząć.
Woda mega czysta widać dno.Mega duże rybki pływają.
Nad bezpieczeństwem czuwają ratownicy,straż,policja wodna.Także też duży plus.Można zapalić grilla ( są wyznaczone miejsca do tego ) O dziwo jak na niedziele nie było jakość dużo " hołoty mam tu na myśli młodych pijanych co to oni nie są ).
Podczas pobytu nad wodą zjedliśmy po " hamburgerze " 6 zł porcja. Bułka sucha haha reszta ok.
Także odpoczęłam zregenerowałam się.
Po drodze powrotnej zawitaliśmy do Bochni na obiad do restauracji  Społem.
Za obiad zapłaciliśmy 15 zł od porcji.
Jedzenie dobre.
Nawet miałam w planach jechać na Dni Bochni bo były oko we wsi Słomki,ale że nie przepadam za zespołem ,


Varius Manx – Oficjalna strona internetowa  



to sobie odpuściłam i na 21 byliśmy w domu ;).
Teraz kilka słów na temat zalewu.


Balaton - kąpielisko w nieczynnym wyrobisku kamieniołomu


Po zaprzestaniu eksploatacji wapienia w latach 60-tych XX w. w położonym blisko centrum kamieniołomie w wyniku zatopienia powstał akwen, będący odtąd ulubionym miejscem wypoczynku mieszkańców Trzebini. Kamieniołom latem służy jako kąpielisko miejskie, częściowo wykorzystywany jest także przez Polski Związek Wędkarski - Koło w Trzebini i Klub Płetwonurków. Lustro wody o pierwszej klasie czystości obejmuje powierzchnię ok. 3 ha. i sięga głębokości średnio 9,5m. Wody Balatonu zasilane są podziemnymi źródłami, stąd nadają się do hodowli pstrąga. Pierwotnie znajdowało się tu wzgórze o wysokości ok. 346m n.p.m., zbudowane z wapieni jurajskich (pozostałości raf gąbkowych widać w charakterystycznej, ziarnistej strukturze skał). Dziś lustro wody otacza korona stromych skałek, na których swoich sił próbują amatorzy wspinaczki. W wyniku naturalnych procesów na części dawnego wyrobiska wyrósł las z dominacją brzozy, a do niewielkich mokradeł sprowadziły się płazy i rośliny lubiące wilgoć.

Chłodna, kryształowo czysta woda.
Niezwykłe miejsce wyznaczone do kąpieli w dawnym kamieniołomie.

I (PIERWSZA) KLASA CZYSTOŚCI WODY.

Skały wapienne wspaniale filtrują wodę nadając jej niezwykłą czystość i barwę. Podziemne źródła zapewniają dopływ świeżej wody.
Jedno jest tylko takie miejsce – Balaton – Serce Trzebini.




Także tak wyglądał mój weekend.
Wydane ponad 250 zł plus 200 na paliwo.
Przejechane ponad 700 km ;))
Ale wiecie co ? To jest fajne ;) My tak lubimy z mężem jeździć :D 
Tylko że mam mega zaległości u Was na blogu.Ale w okresie zimy to jakoś może nadrobię :P haha :D Teraz musicie mi wybaczyć ale co mamy wolne to korzystamy.


Teraz kilka fotek dla Was ;)

A Wam moje kochane jak minął weekend ?? 
Buziaki moje Słoneczka !!! :*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*



















Pozdrawiam Ewelina