wtorek, czerwca 04, 2019

SZCZAWNICA ( Wycieczka nr 30 / 2019 )

Szczawnica – miasto uzdrowiskowe w województwie małopolskim, w powiecie nowotarskim, siedziba władz gminy miejsko-wiejskiej Szczawnica. Położone na pograniczu Beskidów Zachodnich i Pienin, nad potokiem Grajcarkiem. Według danych z 31 grudnia 2010 r. miasto miało 6022 mieszkańców.

Hej Moje Słoneczka Kochane ! Dziś przychodzę do Was z kolejnym krótkim postem :) Ogólnie mało ich będzie w Czerwcu ale teraz dużo pracy mamy a jak dobrze pójdzie po 16 albo 18 Czerwca kilkaaaa dni urlopu  nam się szykuję ( ale to się okaże - bo u mojego męża w pracy wiele się dzieje )

Niedziele ( 2.06 ) spędziliśmy w Szczawnicy.Osoby które mnie znają lub śledzą bloga wiedzą że w Szczawnicy spędzałam wakacje co roku więc Szczawnica na mnie większego wow nie robi ale lubie tam wracać.Tym razem odpuściliśmy sobie wyjazd na Palenicę byliśmy tam mega dużo razy a staramy się coś oszczędzić żeby na krótki urlop choćby 5 dniowy gdzieś wyskoczyć.Na Słowację też my nie poszli bo było daleko a nie mieliśmy za dużo czasu bo w poniedziałek mąż do pracy na 5 a ja na 8 więc musieliśmy też wrócić do domu,umyć się,ogarnąć itp ;)

Mąż zatankował paliwo za 100 zł tak znów ( teraz mamy  połowę zbiornika )
Wyjechaliśmy dość późno bo po 10 tej gdyż to była wycieczka spontan :)

Palenica – szczyt w Małych Pieninach oddzielony przełęczą Maćkówki od głównego grzbietu. Na szczycie znajduje się schronisko "Groń", obiekty gastronomiczne oraz zjeżdżalnia wózkowa. Ze Szczawnicy na szczyt można dostać się koleją krzesełkową zarządzaną przez Polskie Koleje Linowe.

Dojechaliśmy dopiero po 13 poszliśmy na Turecki Kebab ! Oryginalny ! Za dwa kebaby i coca colę daliśmy 30 zł

Potem poszliśmy po wodę i sok za 6 zł

Oraz loda różna cytrynowego za 2 zł

Następnie kupiliśmy 6 serków górskich ( 1,50 sztuka = 9 zł razem )

Pospacerowaliśmy , posiedzieliśmy nad wodą....Troszku poopalali :)

I pojawił się powrót...Zamiast wracać przez Gródek nad Dunajcem to pojechaliśmy na około przez Łososinę Dolną  i słynne serpentyny...Niestety tam...Droga zamknięta !! i musieliśmy jechać na maxa na około przez Brzesko...Czyli zrobiliśmy ponad 60 km więcej ! Bravo my ! Bo zamiast wracać tą samą drogą którą my przyjechali to zachciało nam się drugiej drogi hahah :) No cóż mieliśmy być w domu na 19 a byliśmy po 20 haha :)
Ale było super ;)

NOOo kochamy nasze polskie Pieniny :) Ładne widoki :) Uwielbiamy je zwiedzać :)

Koszty :

Paliwo = 100 zł
Kebab + piciu = 30 zł
Picie = 6 zł
Serek górski = 9 zł
Lód rożek = 2 zł

RAZEM  = 147 zł ( oczywiście to wszystko + / - )

Także jak widać megaaa intensywny weekend  ! Wydane w 2 dni ponad 400 zł :) Ale lubie takie weekendy jak coś się dzieje :) teraz pas z wycieczkami do urlopu.Potem się pomyśli czy stać nas na kilka dni ;) Jakby nie patrzyć w tym roku już 30 wycieczek za nami ;) Także jakby to pozbierać wszystko do jednego to  ładny i luksusowy urlop by powstał;) haha :) Niestety życie jest krótkie więc staramy się z niego korzystać :)Tym bardziej gdzie za rok pas z wycieczkami bo będziemy zbierać przez rok albo dwa na wakacje w Bułgarii,Chorwacji albo Grecji..Jedne z tych krajów chcemy odwiedzić ...Ale chcemy mieć dużo kasy żeby wszystkiego spróbować itp ;) A że u nas kasa jak wodą idzie na wycieczki musimy zrobić pas ! :) Ale spoko ;) Za 2 lata albo 3 znów będziemy szaleć jak finanse i zdrowie pozwoli ;)

Buziaki ! !

MACIE JAKIEŚ PLANY NA WAKACJE ?