czwartek, lutego 11, 2016

Rzeszow - Kolejna Szalona Wyprawa

Hej Laseczki wczoraj byl post o Szczawnicy a dzis post o Rzeszowie 

Tak Tak znow wycieczka na spontanie








Rzeszów (łac.: Resovia; ukr: Ряшів rosyj.: Жешув; jid. רײַשע), Królewskie Miasto Rzeszów – miasto na prawach powiatu w południowo-wschodniej Polsce, stolica województwa podkarpackiego i siedziba władz powiatu rzeszowskiego. Jest miastem centralnym aglomeracji rzeszowskiej oraz Rzeszowskiego Obszaru Metropolitarnego.
Miasto jest liderem Rzeszowskiego Obszaru Funkcjonalnego, skupiającego okoliczne gminy.
Według danych Urzędu Miasta w dniu 17.12.2015 r. mieszkało w Rzeszowie 186 770 osób.
Rzeszów posiada międzynarodowy port lotniczy oraz Podkarpacki Park Naukowo-Technologiczny ukierunkowany na przemysł nowych technologii. Na terenie miasta działa również Specjalna Strefa Ekonomiczna Rzeszów-Dworzysko jak również dwie pozostałe SSE. W mieście znajdują się duże państwowe uczelnie, tj. Uniwersytet Rzeszowski (12 wydziałów) i Politechnika Rzeszowska oraz kilka prywatnych m.in.: Wyższa Szkoła Prawa i Administracji, Wyższa Szkoła Inżynieryjno-Ekonomiczna oraz Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania, będąca jedną z największych niepublicznych uczelni w kraju.
W mieście działają trzy konsulaty honorowe (Niemiec, Słowacji oraz Ukrainy). Rzeszów jest członkiem Unii Metropolii Polskich oraz Stowarzyszenia Eurocities – zrzeszającego miasta z całej Europy.
Dawna rezydencja magnaterii polskiej. W XVI wieku Mikołaj Spytko Ligęza założył związek terytorialny, składający się z miasta Rzeszowa i pobliskich terenów pod nazwą: "Państwo Rzeszowskie"

W niedziele 7 lutego Ewelinka wstałam o 11 i znów nie wiele myśląc palnęła do swojego Skarba JEDZMY DO RZESZOWA 


I co ? I mój Skarb jak zawsze spełnij moje życzenie
Raz dwa się zebrałam i na wycieczkę
w aucie zrobiłam plan podroży który brzmiał GALERIE HANDLOWE w poszukiwaniu sukienki ślubnej do ślubu cywilnego
Jak my już dojechali autostrada ( 35 min Nam to zajęło ) to pierwsze co Galeria Rzeszów i słynne " uszy "
choć inni mówią na to " cipa "
kto jak woli :) 









W Galeri nic ciekawego nie znalazłam ...po szlajaliśmy  się i na rynek :-) Niestety Fontana multimedialna była wyłączona :( a szkoda :/ W Rzeszowie jest piękny pałac Lubomirskich który jest przerobiony na sad
Rzeszów przeciągu kilku lat pięknie się rozbudował powstało dużo galerii I budynków
Jeżeli chodzi o mnie to nie zamieszkałabym tam
to nie miasto dla mnie
Na rynku odwiedziliśmy bar mleczny miałam ochotę na domowe dobre jedzenie 


 
Odwiedziliśmy też muzeum  dobranocek cena 7 zł bilet cały
Szkoda tylko że szybko się zwiedza
Jak dla mnie to za mało informacji na temat bajek
Ale klimat swój miał 
Najbardziej podobał mi się " pokój " Misia Uszatka  




















Następnie udaliśmy się do następnych galerii miedzy innymi
 Milenium oraz Plaza 














Milenium niby największa galeria handlowa na Podkarpaciu..ale szalu nie ma ...taka jakaś bez stylu bez tego czegoś
Oczywiście tam tez nie znalazłam sukienki ..A wiec kierunek następna galeria I następna I następna I co I Nic ..
























Ale za to znalazłam duży salon sukien ślubny tylko niestety w niedziele nie czynne :( ale wrócę tam..Ślub w Kwietniu to możne coś kupie :)
wracając z Rzeszowa zastanawiam się czy coś jest ze mną nie tam czy robią takie beznadziejne sukienki...I doszłam do wniosku ze ta 2 opcja jest brana pod uwagę :)


Także cala niedziele spędziłam w  centrach handlowych z moim skarbem
Mam ideała chodzi po galeriach na zakupy I nie marudzi :)
Fajne to :) 

Weekend się zbliża wielkimi krokami czy gdzieś pojedziemy się okaże po za oknem deszcz I zimno :( 

No w sumie to już zima za oknem :( Piszą bloga i obserwując co się dzieje za oknem obawiam się że w domu zostaniemy ..Ale to nie ważne 
Ważne że razem będziemy 
Ale znając nasze szalone pomysły  to wszystko jest możliwe

A Wy znacie Rzeszów ?


 Podoba Wam się to miasto ?

Pozdrawiam E & P :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz