wtorek, lutego 02, 2016

Dobczyce ( Gdów / Myślenice ) - Wycieczka :) Podwójna Randka :D

Hejj Słoneczka :) 

Dawno mnie tu nie było ale żyje bardzo intensywnie jako narzeczona i same rozumiecie jak jest ;) Pomału postaram się to naprawić i wracać na ziemie :D 
Dziś przychodzę do Was z krótką recenzją mojej wycieczki do Dobczyc :)


Jak ktoś ciekawy to zapraszam dalej do czytania :) 
       Może zacznę od tego że wycieczka miała miejsce 24 Stycznia ( niedziela )
Na wycieczkę pojechała z moim ukochanym Skarbem oraz moją naj naj lepszą przyjaciółką Basią -> http://rozmaitowo.blogspot.com
Celem wycieczki było poznanie ukochanego Barbary :D Wiecie jak jest przyjaciółki wszystko muszą wiedzieć :)
Wyjechaliśmy koło 8;30 z małymi przygodami po drodze :)
 Dojechaliśmy koło 11 - 11;30 :D 
Dobczyce miasteczko nawet mi dobrze znane więc czułam się swobodnie ;)
Na miejscu czekał już na nas Paweł chłopak Basi

 




Poszliśmy do knajpy na Kawę :) a następnie udaliśmy się do Zamku oraz skansenu..Niestety w okresie zimy zamknięty :( a szkoda ...











Po zwiedzaniu rozstaliśmy się :) 
Basia z Pawłem poszli w swoją stronę a ja ze swoim Pawłem w swoją :D 











Z Moim Pawełkiem poszliśmy na jezioro dobczyckie :) Nakarmiłam łabędzie oraz kaczuszki ;D Odwiedziłam piękną tamę :) Potem była kawiarenka na mały odpoczynek i podróż do Myślenic do Galerii ;) 











Po drodze zjedliśmy pyszne pierogi :)
W sumie to małej Galerii parę sklepów na krzyż i koniec przyjemności z robienia zakupów :( Od mojego Skarba dostałam przepiękną maskotkę pieska ( tak tak mam świra na punkcie maskotek :D ) dlatego towarzyszył nam królik ( maskotka od Skarba ) Po zwiedzaniu Myślenic udaliśmy się do Gdowa :) Tam hmm mały ryneczek i nic więcej...Niestety była to Niedziela i wioski spały...Wszystko pozamykane...:( No cóż...|Ale że my się nie nudzimy w swoimi towarzystwie to znaleźliśmy sposób na nudę :) Las śnieg i jezioro :) Koło 22 odebraliśmy Basie od Pawła i wróciliśmy do Tarnowa :) 












Kilka słów o Dobczycach : 

Dobczycemiasto w województwie małopolskim, w powiecie myślenickim, siedziba gminy miejsko-wiejskiej Dobczyce, położone w dolinie rzeki Raby, między Pogórzem Wiśnickim a Pogórzem Wielickim. Jeden z ośrodków miejskich aglomeracji krakowskiej.
Miasto liczy 6417 mieszkańców (31 grudnia 2012). Powierzchnia miasta wynosi 12,97 km² (1 stycznia 2011)

















Jezioro Dobczyckie (Zbiornik Dobczycki) - zbiornik zaporowy (zbiornik retencyjny) położony w województwie małopolskim pomiędzy Myślenicami a Dobczycami, utworzony w 1986 roku poprzez spiętrzenie wód Raby przez zaporę, która ma 30 m wysokości i 617 m długości
Zbiornik ma powierzchnię ok. 10,7 km² i pojemność całkowitą 127 mln m³.
Decyzja o budowie zbiornika zapadła w 1970 roku. Jego wypełnienie zostało poprzedzone wycięciem lasów (70 ha), przeniesieniem miejscowości, dróg, cmentarza, szkół, zakładów.
Oddanie do użytku Zbiornika rozwiązało problem powodzi spowodowanych wylewami rzeki Raby. Jezioro Dobczyckie dostarcza wodę pitną między innymi do pobliskiego (około 20 km) Krakowa (około 55% zapotrzebowania). Woda pobierana jest przez 6 pomp diagonalnych, znajdujących się w żelbetowej wieży o wysokości 40 m, wybudowanej w pobliży Brzączowic
Poniżej zbiornika funkcjonuje elektrownia wodna o mocy 2,5 MW. Znajdują się w niej dwie turbiny Kaplana oraz dwa generatory. Średnia roczna produkcja elektrowni wynosi 9,6 GWh
Obecnie dostęp do jeziora ze względów sanitarnych (pobór wody pitnej) jest zablokowany.
Do Jeziora Dobczyckiego uchodzą następujące cieki wodne (wszystkie stanowią dawne dopływy Raby, stąd rozróżnienie na prawostronne i lewostronne):
Nad jeziorem znajdują się następujące miejscowości: Dobczyce, Kornatka, Brzezowa, Droginia, Osieczany, Borzęta, Brzączowice, Zakliczyn, Czechówka, Stojowice.



A Wy znacie Dobczyce ? 

Lubicie wycieczki ?

Ja kocham ale wole te na spontanie ;)



Pozdrawiamy E & P :)  







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz