piątek, września 13, 2019

Przepis na ciasto które nadaję się na pizze i domowe bułeczki !



Przepis na ciasto które nadaję się na pizze i domowe bułeczki ! 






Hej Moje Robaczki w piątek 13 stego ? 
Jesteście przesądni ? Ja tak,mój mąż nie ;)

Dziś Wam pokaże ciasto na pizze ale też na bułki domowe a i na drożdżówki też się nada ;)

 Ogólnie na IG gdzie pokazuje swoje jedzenie dużo osób pyta o przepisy.

Postaram się więcej wam ich wrzucać ale wrzesień  to naprawdę jakiś zakręcony miesiąc.Brak czasu na wszystko ;-( 

A więc tak przepis :

2 szklanki mąki pszennej ja daje typ 450 
1 opakowanie suszonych drożdży 7 dag 
( ze świeżych się wyleczyłam nie chce mi się czekać jak urosną itp )
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru
Pół szklanki CIEPŁEJ wody ! ( CIEPŁEJ nie GORĄCEJ )








Do miski przesiewamy mąkę dodajemy cukier,sól,drożdże dolewamy pomału wodę i mieszamy najpierw łyżką jak się ciasto połączy tzn składniki wyrabiamy ciasto od 10 do 15 min.Odkładamy w ciepłe miejsce przykryte ręcznikiem/ ściereczką.Po około godziny znów wyrabiamy i nadajemy kształt albo pizzy albo bułek.Dajemy ciastu odpocząć jeszcze z 5 min.
Do ciasta można dodać kminek,mak czy co tam mamy :) Ważne żeby przed włożeniem bułek do pieca posmarować wierzch albo jajkiem albo mlekiem,można też wodą :) 








Wkładamy do rozgrzanego piekarnika na od 7 do 15 czasem 20 min zależy od grubości ciasta itp.
Nagrzany piekarnik do 200 stopni.








Podajemy ;-)

Łatwo,szybko,smacznie,pachnąco ;-) Polecam ! 


1 komentarz: